(#2898) 2017. február 28., kedd

Tegnap este az Árpád hínál jegyet vettem (volna, aztán mégis) a sárga buszra. Végállomás épület már jó rég óta nincs, letarolták az egész telket amin állt, jól körülkerítették, az egyik ott levő fát is kitörték. Aztán jól elkerítették, azóta semmi… A Volánbusz busz járatai most egy utcai megállóból indulnak, a váróterem messzebb van és kicsi. (Azt hiszem, csak véletlenül vettem észre). A végállomáson sokáig tilos volt a buszon venni jegyet. Nem tudom miért. (Tippem van, talán mert a buszvezetők szeretik elcsalni, hogy jegyet adjanak? De hát az összes további állomáson ők adnak jegyet? Szóval nem értem).

Egy darabig csak kártyás automata volt. Akkor kiírták egy cetlire, hogy visszavonásig – mi a Volánbusz, hatóság? - lehet a buszvezetőnél is jegyet venni. Most megint négy automata van, kettő kártyás és pénzbedobós, a másik kettő csak kártyás. A cetli miszerint visszavonásig… már nincs kiragasztva (de láttam, volt aki a vezetőnél vett, szóval nem tudom). Mindenesetre – időm volt – tegnap este a z egyik automatánál vettem jegyet.

Azaz csak majdnem. A fizetésig rendben volt, de utána az automata le sem szart engem! Jegyet, na azt nem nyomtatott. Az automatán – ezt a Volánbusz javára kell írni, ez azon levesek egyike amit a javukra lehet írni – ott z automata száma és egy telefonszám (sima harmincas, semmi kék vagy zöld) amin hibát lehet bejelenteni. 310 forintom ugrott, de nagyon bosszantott a dolog, mi van ha az utolsó járatjoz az utolsó pillanatban érkezem, a másik automatánál való újabb jegyvásárlással lekésem és gyalogolhatok bő két órát? Szóval nagyon bosszantott, hát felhívtam!

Felvették! Ismét egy (elég halovány) piros pont a Volánbusznak. A pasi a vonal másik végén elkérdezte hol milyen számú az automata. Eddig korrekt. Elkérdezte, készpénzes vagy kártyás a vásárlás. Mondtam, kártyás. Elkérdezett még adatokat, aztán a szokásos szöveg: utánanéznek, kivizsgálják, jelentkeznek…

Őszintén kötve hiszem, hogy a dologról hallok még. Azt nem tudom, én voltam-e az első bejelentő, azt nem tudom, mióta nem működik azon az automatán a jegynyomtatás. Azt viszont igen, hogy az utánam következő – nem, nem tudtam neki szólni mert a szomszéd automatával küzdöttem – is megjárta, neki készpénzt nyelt le és nem nyomtatott semmit! (Ő nem jelentette be, inkább a másik automatát használta volna, de azzal akkor én küzdöttem). A szomszéd automata (az is pénze vagy kártyás) képernyője hibás, nehezen, aztán meg sehogyan sem lehet a soron következő lépést az érintőképernyőn kiválasztani. A harmadik próbálkozásom – akkor legalább nem nyelt le pénzt – volt csak sikeres, kaptam jegyet.

Jó arány! A két pénzérmés automata hibás, csak a két kártyás működik (az egyik biztosan ahol megvettem a jegyet). Azt végül is nem tudom, hogy kötelező-e az elővétel (már semmi sincs kiírva), azt viszont igen, hogy elég piszok dolog egy ekkora cégtől az, hogy egy ilyen komoly végállomáson – sok járat indul innen és érkezik ide – a négyből két automata rossz!

x