(#2914) 2017. május 24., szerda

Na, ez is sínen van, remélem nem úgy, mint József Attila...

Elég sok molyolgatni való volt vele eddig is még úgy is, hogy igen sok mindent Melinda és Mónika csinált meg, vitt fel az online felületre. A tanulói kérdőíveket (ez kell a szociokultúrális háttér feltérképezéséhez) felcímkéztem és már hétfőn kiosztottam, remélem minél többet vissza is kapunk – ez nekünk fontos.

A teremcserék rendben, a mérésvezető kollégák tudják mit kell csinálni – remélem – a feladatlapokat kiosztottuk, most már a legényeken a sor.

Két szövegértési és két számolási feladat van a négy (tanítási) órára. Nem olvastam át alaposan, csak belekukkantottam (és csak a szövegértési feladatokba), de két fura dolog feltűnt (OK, egyik sem lényeges). Az egyik: egy gázszámlát kell értelmezni. Non scholae, sed vitae discimus, jó ötlet ilyennel foglalkozni. De pont mert discimus, lehetne reálisabb… Az egy dolog hogy TIGÁZ számla; a TIGÁZ tavaly ősztől nem szolgáltat lakosságnak mert a rezsicsökkentés agyonnyomta – a számla lehet pont ezért 2013-as. De hogy egy téli hónapra (december elejétől január elejéig) alig több mint háromezer forint legyen a gázszámla az nagyon nem életszuerű… A másik egy magyar tudósnőről szóló leírás aki mineralógusként csinált karriert, a kalcitok vizsgálatával foglalkozott. Nem tudom, a szöveg rákérdez-e ezen szavakra de tapasztalatból tudom, a srácok nagyon nem értik az ilyen szavakat, kifejezéseket…

Első pillantásra ennyi. A tartalom persze és tulajdonképpen nem is rám tartozik, csak rendben menjen le a dolog...