(#2312) 2013. január 20. vasárnap

10e

Az osztályom, a 10E statisztikája... Szerencsére a gyenge felbontás elnyomja a lényeget – nagyon gyenge teljesítményt nyújtottak... Sajnos a kollégák könnyebben adnak rosszabb jegyet félévkor mint évvégén, pedig a számok csak számok, pontosan ugyanazt kellene jelentse egy kettes vagy hármas félévkor mint évvégén, különben mit ér az egész?

Az elmúlt hét első fele az iskolastatisztikával telt...

Az elmúlt hét péntekje volt a határidő arra, hogy az osztályfőnökök lezárják a naplóikat (osztályozó) de hát ezt nem mindenki tette meg és aki meg is tette, sok hiányossággal... Mivel az e-Naplóval nem haladtam – ha az meg lett volna, semmi ilyesmi tennivaló nem lett volna – nem éreztem helyénvalónak mint a korábbi években is, kiadni a jegyek és a hiányzások bevitelét Excel táblába.

Tavaly és tavalyelőtt ezt tettük – hiába fogalmaztam mag nagyon világosan (nagyon egyszerűen), hogy senki a kapott Excel munkalapot ne változtassa meg, szinte nem is kaptam vissza változatlant! A fájl nevét cserélték meg, kitöröltek oszlopokat és sorokat (ezzel csesztek velem ki a legeslegjobban mivel cellacímre olvasta be az összeítő táblázat az értékeket), sőt volt olyan aki pl. a dícséretes ötöst „5d”-nek vitte be és fogalma sem volt arról, hogy ez már nem szám így hanem szöveg és számolni vele nem lehet.

Amikor ezeket szóvá teszem, azt mondják: honnan kellene tudniuk, ők nem tanultak sem táblázatkezelőt sem Excelt... Már unom a választ, miszerint én sem, és a nem tudásra nem mentség hogy szervezetten ki mit tanult, főleg nem egy tanárnak akinek hivatása – utálom ezt a szót, inkább: szakmája – a tanulás tanítás. Milyen már ha éppen ez a szakma irtózik attól hogy magamaga tanuljon? Na mindegy...

Szóval ebben az évben magam vittem be a jegyeket... Nagyjából 800 diák, 12..14 tantárgy meg a hiányzások, ez tízezer szám – remélem sok hibát nem vittem be... Szerdára lett meg, a tavalyi munkafüzet jól lett megcsinálva, mert az idei adatok bevitele volt „csak” a fő feladat, persze kellett alakítani mivel az osztályszerkezetünk változott (tavaly 3 13-os és 3 14-es osztályunk volt de idén csak egy 13-os és 6 (!) 14-es, ez persze nem nagyon komplikált módosítás), azaz csak a jegyek belapátolása volt feladat – de nagyon nagy feladat volt.