(#2243) 2012. szeptember 24., hétfő, 05:34

59196

A pénteki óra ezzel telt el... A füzetlep tartamának kialakítása, a 75° vonalzókkal való kimérése és a legtöbb munkát igénylő rész, a betűk rajzolása... Nagyon nem megy nekik :(

Pénteken páros órám volt az enyéimekkel. Nem lesz ilyen még egyszer, mert ennek a hétnek az órarendje más volt mint a megelőző kettő és mint a követő, reméljük nagyon sok, mármint reméljük, hogy ekkorát év közben már nem kell az órarenden változtatni. Szóval péntek nap második felére, eléggé a végére esett egy páros rajzóra. Ez jó bár a péntek délután nem ideális, elég nehéz fegyelmezni őket. Ez van, elboldogultunk... Egy nem túlságosan érdekfeszítő rész jön, a szabványírás. Amúgy is katasztrofális a gyerekek kézírása (sok esetben a felnőtteké is), és sejtettem hogy nem lesz egyszerű.

Hanem amit ezek a legények műveltek...!

Képtelen 10 mm-es távolságra, képtelenek párhuzamost, képtelek vékony vonalat húzni, A 75 fok csak hozzávetőleges, össze-vissza van meg nekik, a betűk alakját csak odavetik, mintha folyóírás lenne :( A táblán igyekeztem áttekinthetőt csinálni – vajmi kevés haszna volt sajnos a többségnek. Nem tudom mit csináljak velük, de az ijesztő az, hogy 28-ból alig egy tucat gyerek munkája elfogadható :(:( Pedig ők az első olyan évfolyam, akik számára nem 4gyszerűen a műszaki szakma szeretete, a fegyelmezett áttekinthető tiszta munkára való törekvés, nem „csak” ez, az erre nevelés az, ami miatt ez fontos: nekik ez, a szakrajz érettségi tárgy! (nem önállóan, de a NKT szerint kötelező ötödik tárgy, a szakmai képzésükhöz tartozó alapismeretek feladatsor tartalmaz ilyeneket).

Nagy küzdelem lesz, az informatika ehhez képest kutya füle...