(#2799) 2015. november 19., csütörtök

Nem nagyon tudom, ezzel mit is lehetne kezdeni. Ahogyan most kell kezeljem, az nem jó, de sajnos tippem sincs jobbra.

A probléma gyökere az, hogy tizediktől felfelé minden iskolai gyakorlat nem egy egész osztálynak, hanem csak annak harmadának van megtartva. Másként: egyszerre van gyakorlaton az osztály, de harmada ebben, harmada abban és a harmadik harmada meg amabban a műhelyben. (Egy-egy műhelyhez stabilan egy tanár tartozik, legalább ez nm bonyolítja az életet.) Az viszont bonyolítja, hogy ezek forgószínpad szerint hétről hétre cserélődnek. OK, teljesen igaz hogy ami a tanítás oktatás tartalmát illeti, ez az optimális. Ezt még követni is lehet az órarendben A, B meg C hetekkel. Az @Napló programba automatizálva (bár elég hosszadalmas a folyamat) át lehet tétetni mindazt, ami az órarendben van, ezzel sem lenne gond.

Hanem ha szünet van!

A gyakorlat az, hogy a forgás ilyenkor sem hagy ki periódust – az @Napló program azonban igen! Ha a szünet C hét volt, akkor az @Napló szerint a C heti foglalkozások egyszerűen kimaradtak. De nem a gyakorlatban, ott olyan mintha mi sem történt volna, a forgás úgy folytatódik, mintha a szünet nem is lett volna!

Egy rémálom!

Amit kitaláltam: az @Napló programban lehet az A, B meg C beosztást adott héttől módosítani, ezt megteszem és újra feltöltöm az aSc Órarend XML-jét. Elvileg ennek működnie kell, de még így is van kifogás! Nem egyszer jön kolléga, hogy nála a gyakorlaton nem az a csoport jelenik meg az @Napló programban, mint a valóságban. Ez tényleg gond, mert így hiányzókat nem tud beírni!

A baj az, hogy ha ezután visszakérdezek, akkor hogyan is legyen, szinte mindig az a válasz, hogy nála ez meg ez a csoport van. És a kollégáknál? Erre már határozatlanabb a válasz, bár van úgy, hogy megtudom, melyik csoport… (Csak bízhatom abban, hogy a válasz helyes.) És a következő kérdés, pontosabban a rá adott válasz mutatja, a probléma nem csak nekem bonyolult: amikor ismét visszakérdezek, hogy akkor a következő és az azt követő héten melyik csoport kinél lesz, na erre szinte soha sem kapok egyértelmű választ!

(Tavaly egyszerűbben kezeltem ezt: az egész osztályt a három gyakorlatot vezető tanárhoz és a három műhelyhez rendeltem, osszák el ők, könyveljék ők, hogy ki hova tartozik. Igen ám, de akkor meg előfordult olyan, hogy egy tényleg hiányzó diákot mind a három kolléga beírt hiányzónak, így egy öt órás foglalkozáson szerencsétlen legény mindjárt tizenöt óra mulasztást abszolvált...)