(#2652) 2014. szeptember 10., szerda

2652–miert-felesleges-az-informatika

 

A középiskolai informatika oktatást az utóbbi évben erősen visszanyesték. Persze, a duplagondol alkalmazásával ezt lehet fejlesztésnek, ezt lehet előremutató progresszív dolognak tekinteni de legalábbis annak mondani, ettől még a tény tény marad: kevesebb óraszám, megtaníthatatlanul sok tartalom. Ez jutott eszembe a mellékelt képernyőképet látva. Egy tanfolyami jelentkezési lap kitöltése kapcsán vettem észre, hogy aki ezt csinálta – pedig a Word dokumentum meglehetősen összetett táblázatos (miért nem táblázatkezelő? OK, ez is megteszi), szóval aki megszerkesztette, dolgozott vele. És a végén: szóközzel pozícionál. Tabuláció nem lett volna jobb, elegánsabb, megfelelőbb...? A kérdés persze felesleges (mint ez az írás is), a kérdés csupán költői, mivel azok, akik most középiskolások, ilyet már nem fognak tudni. Mert ezek szerint nem kel. Így jó – bár ez valaha durva hibának: nem hibának, hanem durva hibának számított volna. (Hamarosan megjelennek majd a dokumentumok, amikben a sor végén a szekeszttő Enter-t nyom, és arról sem lehet, nem érdemes majd semmit szólni.) Így van ez jól...