(#2548) 2014. március 26., szerda

Tegnap rendeztem össze az óravázlatokat, majdnem minden megvan. Alig volt ősszel pár óra ahova csak hevenyészettebb skiccet csináltam, az eddigi több mint nyolcvan óra anyaga szépen sorban mind megvan. A kapott tanmenetet is szépen sikerül követni, legalábbis ami az az óravázlatokat illeti. Az órai anyag vonatkozásában is – kétségeim inkább afelől vannak, hogy mennyi lett ebből tudás a diákok fejében... Most, az év vége közeledtével egy nagyon nehéz témához értünk, a többség annyira lusta (vagy buta, nem mindig tudom eldönteni – nem hiszem, inkább csak mérhetetlenül lusták), hogy esélytelen a teljes elsajátításra. Azt nem tudom, mennyire kell nekik, hiszen egy autószerelő akit csak az olajos alkatrész mosogatására meg műhely söprésre alkalmaznak, nem biztos hogy otthonosan kell hogy mozogjon az egy- és háromfázisú váltakozó áramok körében, vagy hogy magabiztosan számolja ki egy RLC kör önfrekvenciáját...

OK, ez a tananyag, még inkább OK az, hogy ez érdekes, habár ez utóbbival kapcsolatban kezdem azt hinni, UFO vagyok, hiszen hiába hogy engem érdekel, rajtam kívül senkit (a diákokat végképp nem). Szóval nem tudom, hogy valami alárendelt munkakörben kell-e ilyet tudni de nem is kell ezt nekem eldönteni. Ez a tananyag, ezt kell tudni. (Észmunkához mindenképpen!) Elegendő csak annyi, hogy reménytelen vagy sem, megharcoljak azzal hogy aki akarja megérthesse (és aki nem akarja annak se legyen sok esélye nem megérteni.) Meg lehet, hiszen sok évtizede nekem is sikerült... :)