Dorozs blogja 2.0

Személyes, napló...

Kulcsszavak
Feedek
Megosztás

Bicilkli

(#2884) 2016. június 1., szerda

Hétfőn elvittem a bringámat a szerelőhöz. Összejött pár hiba, egyik sem volt olyan, hogy használhatatlanná tette volna, gondoltam ezeket egyben megcsináltatom.

Egy hete elütött egy fafejű spiné: egy kocsikihajtóból jött. Szerintem túl gyorsan, szerinte meg én jöttem túl gyorsan. Mégis mit várt, hogy a gyalogosok szépen megállnak és a doktornő vagy ki a fene (egy kórház kijárata) majd úgy gurulhat ki, hogy nem kell a magasságos lábát levennie a gázról? A jobb oldali pedált kapta el, annál fogva lökött hanyatt. Mindennek van tanulsága, ennek is: a járda a legveszélyesebb hely. Hja és még az is, hogy a fejvédő ha nincs bekapcsolva akkor semmit de semmit sem ér... Ahogy hanyatt lökött az a hülye, az első ami lerepült a fejvédő volt! :( (OK, bekapcsolhattam volna de meleg volt…)

Nekem (és szerencsére a bringának) sem esett bajom, a kocsiról viszont leesett a rendszám (nem tudom hogyan ment haza a nő rendszám nélkül de ez már legyen az ő baja). Nekem nem lett bajom, a bringa pedál azonban elgörbült!

Hétfőn amikor elvittem a szerelőhöz, kértem ennek is az egyengetését. Megtették, most jó. Kértem a fékek javítását is, már nem nagyon fogtak, most az is jó, bár az első elég mélyen fog ami persze lehet, nem is baj: ha az első harapós, egykönnyen fejre áll az ember (magasan van a súlypont, bőven van a fékező erőnek billentő nyomatka az első kerék körül). Kértem sárvédőket is: amikor legutóbb felszereltettem, akkor a legolcsóbbat választottam, nem is az a baj hogy, lifegett, hogy műanyag, hanem hogy rövidke! Egy kóbor tócsa, és máris totál összesároztam – a hátizsákom! Most fém és most megfelelő méretű a sárvédő. A harmadik dolog a váltó volt, illetve a váltók. Na az nagyon tudnak hiányozni. Pár napja a hátsó kallantyúja is letörött, az első régóta beragadt. Most mint a kettő működik, és bár nem egyszerű, de így, ha az elsőn a legkisebb a hátsón meg a legnagyobb lánckereket használom, még az ürömi Kálvária dombon is sikerül felkapaszkodni. (OK, ez lehet, hogy nem akkora teljesítmény másnak, nekem igen!)

A negyedik egy hátsó csomagtartó lett volna. Azért volna, mert ezt kértem, de nem tették fel. Nem tudom miért. Nem rossz fickók akik ott dolgoznak, (remélem) nem átverősek: remélem csupán elfelejtették. Pedig olykor az is jól jön, most hogy rendes fém sárvédő van rajta lehetne ilyet is tenni rá. Kértem, nem tettek. Lehet, csak azért mert a sárvédő szerelésével állítólag rengeteg bajuk volt (sajnálom, de hát ezért ők szerelik és nem én), remélem csak elfelejtették. Azt nem tudom, hogy a számlából is kimaradt-e, restellem de eléggé el nem ítélhető módon ami előtt elhoztam a bringát, nem böngésztem át a számlát. Majd utánanézek, majd megkérdem, hogy felszámították és elfelejtették, vagy csak elfelejtették…? (Hja azt kifelejtettem, hogy állítólag a hátsó belsőből egy szép darab rozsdás drótdarabot is kioperáltak, ha az lett volna a rossz móka ha az valahol útközben szúrja ki végleg a gumit…)

Most jobb, ez a lényeg, és majdnem annyira lett jobb a bringa, amennyire szerettem volna…

Kerékpárszerviz

(#2631) 2014. augusztus 25., hétfő

Hát ma nem kerékpárral megyek haza, az tuti. Dél tájt kimentem, a Mester utca legelején van egy kerékpáros bolt és szerviz. Nem nagy, a pincébe kell lemenni, de korrekt, itt vettem július elején a fékpofákat és a zárat-láncot is. Most viszont sajnos a szerelő szabadságon van, csak a jövő héten lesz. Bosszantott, hogy hiába mentem, és hogy ha másként nem alakul akkor addig a suli udvaron kell a bringát parkoltatni. Már majdnem eljöttem amikor támadt egy ötletem, visszafordultam és megkérdeztem, nem tud-e a környéken olyan boltot, szervizt ahova mehetnék. Nem reméltem hogy segít a pasi, de hát nem lehetett volna csodálni ha nem teszi, hiszen a konkurenciát kell ajánlja. De láss csodát, segített, a Bokréta utcában, nem messze a Ferenc tértől van egy kis bolt, mondta, ott is foglalkoznak ilyesmivel. Eltoltam odáig a kerékpárt, na az még kisebb műhelyecske, alig fértem be a bringámmal. Egy idősebb pasi fogadott, ám amikor elmondtam neki, mi a bajom sőt amikor meglátta, milyen ősöreg orosz (pontosabban: szovjet) bringa, hát sok jóval nem tudott kecsegtetni. Azt mondta, ehhez alkatrész nincs, nem szabványos tehát máshonnan való nem jó bele. Egyet lehet, kicserélni a hátsó kereket. Azért megígérte, hogy szétszedi, hátha egy tisztítás és kenés elegendő neki, amennyiben nem akkor kerék csere. Két napra ígérte, szerda este (hétig nyitva vannak) vagy csütörtökön kell érdeklődni. Majd meglátjuk...

Kontra

(#2630) 2014. augusztus 25., hétfő

Tegnap Ürömről befelé jövet már nagyon csúnya hangokat adott a bringám, azt hittem előszőr, hogy a láncburok, a sárvédő vagy valami ami lemez, lelazult. Sajnos nem, sajnos a kontrával van baj, menet közben is érzem, hogy surlódik (hallhatóan), olykor-olykor már a fékező hatása is érezhető, ha meg hátrafelé tolom a bringát kicsit, egy-kettőre befog. Kár, mert ezt nem tudom én szétszerelni, nem tudom, meg tudom-e javítani, azaz ez mindenképpen kiadás lesz... (Most néztem net-en milyen is a kontra szerkezete – restellem, de erről eddig fogalmam sem volt – hát nem tudom, elgondolkodtat, hogy lehetséges, ezt talán én is meg tudnám bütykölni. Majd meglátom...)