Dorozs blogja 2.0

Személyes, napló...

Kulcsszavak
Feedek
Megosztás

Minek?

(#2648) 2014. szeptember 5., péntek

Minek?

Tegnap kaptam, mostanában kell leadni. Szombaton este öt a határidő. Hja, már ez is jelzi a komolyságot... Az iskolai büfé (étel- és italautomaták) választékával kapcsolatban kell olyan elmés kérdésekre válaszolni, miszerint van-e a kínálatban „magas sótartalmú, sótartalmú ételport tartalmazó élelmiszer, pl. chips, sós ropik, sós magvak”, „30 %-nál magasabb zsírtartalmú hús”, és ami a kedvencem: „alkoholtartalmú készítmények”. Mondjuk alapból és feltehetően a mai magyar közoktatásnak ez a legfontosabb problémája? Az utolsó kérdésre nem is tudok mit lépni, aki kitalálta a kérdéseket, látott már sulit belülről?

Még szerencse hogy ez földszintes hülyeség, majdnem három percet kellett vele bíbelődni, aztán – miután leírtam ezt – felejtős... Jöhet a következő hülyeség... De minek...?

eLEMER

(#2507) 2014. február 17., hétfő

2507--eLEMER

Az eLEMÉR (most már: eLEMÉRÉS) nyitólapja... Profi, csak kérdés: minek...

Sok mindennel kell foglalkozni a napi munka során. Nem mi az iskolák, hanem ha jól emlékszem a kórházigazgatók voltak nem is olyan régen részesei egy olyan felmérésnek, amikor a hátaslovak számáról és állományáról kellett számszerű adatszolgáltatást adni. Abszurd...

Olykor ennél kevésbé élesen jelentkezik az, hogy a munka ha kötelező is, eléggé hiábavalónak és értelmetlennek tud tűnni (első felindulásban azt írtam, hogy orbitális baromság tud lenni – de hát lehet ok, szempont, indok amit nem ismerek, és ami az ilyet fontossá és hasznossá teszi, és nem csak azért mert aki feldolgozza, legalább munkával ellátott...)

Ilyen az eLEMÉR is.

Évente kitöltjük mert nem merünk rossz viszonyt megkockáztatni az OFI-val, de annyira, olyan mélységesen értelmetlennek tűnik az egész felhajtás, ami a KTI eszközöknek az oktatásban való használatát illeti. Csak egy, egyetlen egy részlet: az elektronikus naplóval kapcsolatban nyüsszög a tanári kar, hogy miért nincs az épületben wifi, miért nincs minden tanárnak szolgálati laptop-ja. És bár tudom, a felvetés egy marhaság mert csak arra jó hogy ne kelljen valamit elvégezni (most csak arra jó), de azt is tudom, el tudom képzelni, hogy ha lenne ez is, az is, előbb-utóbb csak lehetne úgy órát kezdeni, hogy a tanár gépen adminisztrálhatna. (Persze, enélkül is lehet, de milyen kánaán lenne, ha így lehetne...) Arról nem is beszélve, milyen jól lehetne gépet, kivetítőt használni a szemléltetésben ahogyan szeretnék is a kollégák, többen szeretnék mint ahányuknak lehetséges. Sajnos nem lehetséges. Egyre kevesebb teremben lehet, mert ahol volt is projektor, ha kiég, ha meghibásodik kész, vége. Javíttatni nem lehet, cserélni nem lehet, pénzt rá a fenntartó nem ad. Hiába az OFI csoda klassz kérdőíve, hiába a szépen fogalmazott körmondat-gazdag célkitűzés, hiába hogy (olvasom valaki reagálását a thread-ben) ennek a pompás felmérésnek helye van az országértékelésben (ugyan mi minden kerülhet még oda, ami ennyire a mai magyar rögvalóságot tükrözi?), a tény ettől tény marad: meredek lejtőn vagyunk, források semmi, pénz semmi, nem hogy fejleszteni nem lehet – de rég óta nem lehet! –, de ami megvan, azt szinten tartani sem, egészen egyszerűen semmire sincs pénz!

Nincs pénz, csak a szép szavak. Azokkal azonban tele a padlás :(