d:\01--private\02--blogba\2792--kozlekedes_alapismeretek\2792--kozlekedes_alapismeretek

(#2792) 2015. november 2., hétfő

Másfél hét szünet után persze hogy szombaton és vasárnap álltam neki a mai két órám órai anyagának (az ODP-k karbantartásának). Mondjuk így fejben is friss, azaz emlékszem még rá, nem is baj hogy időben ennyire közel van az órákhoz. Az egyik csoporttal a helyettesítések miatt (én helyettesítettem, nem engem helyettesítettek!) nagyon előre járok, majdnem egy hónappal… (Emlékszem, egy kiváló kollégám egyszer egy neki szánt helyettesített, szakszerűen helyettesítendő órát azért utasított vissza, mert akkor azzal az osztállyal eggyel előbbre haladt volna, mint a másik kettővel…) A felkészülés (részemről) majdnem teljes: megvan, hogy mi lesz az órai anyag, megvannak a dolgozat kérdések, ezeket az ODP egy-egy diakockáján vetítem nekik ki, két csoport van de a kérdések azonosak csak más sorrendben teszem fel. Mivel teszt a szó szoros értelmében, azaz feleletválasztásos kérdések, még annyit tudok variálni, hogy a felkínált válaszlehetőségek sorrendje más a két csoportnak akkor is, ha egyugyanazon kérdés bukkan fel később. Megvan a megoldás is (a srácok megfejtésnek nevezik), mindjárt dolgozat írás után ezt is megbeszéljük (azt tanították nekünk a mérnöktanárin, hogy ilyenkor a legfogékonyabban ami az új ismeret befogadását illeti – már persze ha és akinek a dolgozat során feldolgozott tananyag új ismeret ;-)) Megcsináltam a tantárgyi jegyeket tartalmazó ODS-ben a szükséges új munkalapokat is, ebben az évben a diákok cetlijéről átírom ide a megfelelő betűjeleket s a megfelelően kialakított táblázat szépen mutatja, kinek mennyi a jó válasza és erre hányast kap. (Nem akarom a húrt túlfeszíteni: minden kérdésre csak egy jó válasz van és van egy jó válasz, illetve a nem jó válaszokért nem jár negatív pont, igaz: a jó válaszok egységesen egy pontot érnek csupán). Szóval ha megírattam velük, „csak” ezeket a betűket kell begépelni, aztán a jegyeket beírni az @Napló programba. Eddig a legnagyobb távolság időben azt hiszem három nap volt a megíratás és a jegyek @Napló programba való beírása között, egy alkalommal; máskor mindig még aznap láthatták a jegyüket (ami akkor már semmi meglepőt nem okoz, hiszen a megírás után azonnal tudja, ő mit jelölt be és mit kellett volna azaz – ezt is kihirdetem nekik – hány jó válasza volt és ez hányast jelent). Ez tehát megvan. Nincs meg az, hogy a kétféle tankönyv oldalszámait is feltegyem az ODS egyes diáira – már van könyvük egy osztályt leszámítva, mostanra talán nekik is –, ezt is szoktam hátha akad, aki elolvassa a könyv így megidézett részeit. Esetleg meg is tanulja… Sajnos, a két könyv könyv nem teljesen egyforma. A segélyesek könyvtárit kaptak, ez a két-három évvel ezelőtti kiadás. A idei kiadás amellett hogy igényesebb külalak dolgában, kicsit más sorrendben tartalmaz dolgokat, olvasmány részeket illesztettek be illetve az igényesebb nyomdatechnika miatt a színes képek nem a könyv végén vannak hanem a folyó szöveg között. Ez persze logikus is és praktikus is, de mivel aki nem segélyes annak mindnek csakis új a könyve, oldalszám alapján nem jelölhetem ki a azt, ami az órai anyaghoz tartozik, mert ennek itt van amannak meg ott. Mindegy, ez még kezelhető de a könyv(ek) nincsenek most itt, a sulisban maradtak a szünet előtt, tehát azzal még ki kell az órai ODS-eket egészíteni. Nem baj, ez nem nagyon hosszadalmas. Annyi a változás, hogy a harmadik órai csapattal lesz egy negyedik órám is, egy kolléga berekedt és nem jön ma, helyette én tartok annak az osztálynak dupla órát (sajnos a második nekik egy nem projektoros teremben lesz, tábla kréta módszer kell amit annyira nem szeretek, de hát ez van), Mivel nem egy hanem kettő óra lesz nekik, így a nekik szánt órai anyagot kicsit „hizlalni kell”, bár lehet, így is elegendő lenne. Majd meglátom.