(#2468) 2013. november 24., vasárnap

Hetekkel ezelőtt olvastam egy felhívást, a FIT szoftver kezelésével kapcsolatos, három foglalkozásos képzést hirdetett a Mérei Intézet (a szabatos neve most azt hiszem ez: Mérei Ferenc Fővárosi pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet).

A kompetencia méréshez kapcsolódik, azzal meg van dolgom minden évben, ezért (is) gondoltam, biztosan jó lesz az, jelentkeztem.

Az első foglalkozás az elmúlt csütörtökön volt. Délelőtt egy pályaválasztási börzén voltam, azt hagytam időnek előtte ott hogy délután ezen ott tudjak lenni, mivel hogy a kiírás szerint csak az kap hat pont/óra igazólást a tanfolyamról, aki mind a három foglalkozáson ott van. (Abban nem vagyok egészen biztos, hogy nekem ell még a 120 pont/óra továbbképzésre figyelni, de mivel 115 megvan, ezzel meg meglesz akár felszámítják nekem akár nem, és a fentiek szerint esetleg még tényleg kell is az, amit tanítanak.)

Majdnem mindenki ott volt, mire oda értem, de mivel vittem a kisgépet, nem számított. Mint kiderült, ez jó ötlet volt: a gépterem nem friss gépekkel szerelt, de ami nagyobb baj, olyan mint ha nem is lenne rendszergazdájuk: a gépeket sem mostanában kapcsolhatták be, mivel egy sor frissítés letöltésébe kezdtek. Már amelyiknek volt net elérése, volt amelyiknek csak úgy nem volt, volt amelyikben még a kábeles csatlakoztatása sem volt meg...

A tanfolyam...? Hát nem is tudom... Akik csinálták, a legjobb tusásuk szerint csinálták, nem akarom őket bántani – én azonban nem erre számítottam. Bizonnyal a jelenlevők rajtam kívül mint méréstechnikában és -elméletben teljesen otthon voltak... Nekem az alapfogalmak sem jöttek volna rosszul, azokról szó nem esett. OK, ez nem a tanfolyam hibája, akinek a szolfézzsal gondja van, ne akarjon hagszeren zenélni... Az azonban már nem feltétlenül ilyen probléma, hogy a csütörtöki foglalkozás a mintaadatsor (minta iskola) adatai elemzését taglalta, szerintem csupa olyasmit, amit ha az ember elég időt tölt a programmal el, maga is meg tud csinálni, hiszen nem tettünk mást, mint a program menüpontjain mentönk végig. Ezt, mivel a program magyar nyelvű és jól kialakított felületű, szerintem nem tanfolyamon kellene... Esetleg lehetett volna konkrét elemzési lépéseket végigcsinálni... Ennyit arról mit – egy szó még arról is, hogyan: szerintem kissé gyors volt, a foglalkozásvezető meg sem kísérelte érdeklődni, hogy a hallgatók az általa a kivetítőn mutatott lépéseket megtették-e, nem maradtak-e le.

A következő foglalkozás mindenkinek a saját iskolája adatainak az elemzését fogja tárgyalni. Nem tudom, mennyire lehet majd megvalósítani, ha mindenki más adatsorral foglozik, a vezetett foglalkozást, de majd kiderül. Remélem az hasznosabb lesz...