(#2408) 2013. július 28., vasárnap

Az elmúlt héten, valahonnan jövet megállás után csak úgy rutinszerűen jártam körbe a kocsit, megnéztem, hogy az ajtók zárva vannak-e. A jobb első kerékre pillantva valami nem stimmelt, valami nem olyan volt mint amilyen lenni szokott. A gumiabroncs oldalán, közel a futófelülethez egy dudor tűnt fel. Ennek nem kellene ott lenni, gondoltam. Közelebbről szemügyre véve nem tűnt valami jó előjelnek, elsőre az jutott eszembe, hogy a gumiban levő szövetszerkezet törése miatt a belső nyomás a törés helyén erősebb kitüremkedést okoz. Nem sok hiányzott kevésbé, mint ez: nem tudom, lehet-e ilyet javítani és azt még kevésbé, hogy érdemes-e, mennyire megbízható egy ilyen gumi? Ráadásul amikor elsőre észrevettem, még csak a futófelülethez közel volt ez a dudor, de 20..25 km megtétele után a kitüremkedés már az egész abroncs oldalán végigfutott, megjelent.

62526
A jobb első gumiabroncs, előtérben a kitüremkedés

62527
Ugyanaz a kitüremkedés szemből, lentről
(a fényképezőgép automatikája a sötétebb környezet miatt
vakut kapcsolt, ezért látszik estinek a kép,
valójában a másikkal egy időben készült)

Persze egy szavam sem lehet: a vászontörés lehetett volna a belső oldalfelületen... Akkor viszont soha észre nem veszem, és ilyen köpennyel 130-at menni nem egy életbiztosítás... Hamar megvolt a csere, mondjuk nem esett jól anyagilag, ráadásul a legolcsóbb -féle abroncs még a nagykereskedésben sem volt, ráadásul egy tengelyen egyszerre kellett cserélni mindjárt kettőt, viszont nagyon hamar megcsinálták. Mindegy, a jó oldalát nézem: baj nem lett belőle (pedig de mekkora lehetett volna), és most jobb mint előtte, most biztonságosabb, mint előtte...