Dorozs blogja 2.0

Személyes, napló...

Kulcsszavak
Feedek
Megosztás

Gazdátlanul

(#2613) 2014. július 29., kedd

2613--gazdatlanul

 

A rendszergazdánk június közepén elment, új augusztus kozepén, végén lesz (remélem, hogy lesz), most tehát nincs a hálózatnak felügyelete. Persze nyáron a suli is zárva van, nem is kell hogy legyen. Talán nem... De kell, kellene. A mellékelt ábra is mutatja, hogy a suli saját levelező szervere nem működik. Ha jól értem, a Sulinet egyik relay szervere nem tud kézbesíteni a suli szerverén futó levelező szervernek, ez egy Novell 4.11-esen futó Mercury, ezt még réges-régen én tettem fel, azt hiszem azóta is működik. Nem tudom meddig, persze ez majd a rendszergazda dolga. Remélem, a suli címére nem érkezik a nyáron feladatelrendelő levél, mert azt bizony senki meg nem fogja kapni. Finoman szólva is groteszk, hogy egyfelől nagyon kell, hogy legyen és működjön az informatikai infrastruktúra, másfelől a fenntartó megtesz mindent, hogy problémás legyen (enyhén szólva is problémás) felvenni olyat, aki tudja is amit csinálnia kell. Erről sajnos mindig az jut eszembe, amikor a T55-össel éleslövészeten nem ment a tüzelés, a lövészet vezetője a lőtér toronyban, egy fiatal hadnagy egészen egyszerűen leszarta mi a baj, a jelzésre kurtán csak annyit vetett oda rádión: oldja meg! (Nem lett megoldva, nem volt lövés, de a papírra beírták, 98%. Ott ezen semmi sem múlt, csak egy vicc volt – most az egész valóság ilyen vicc lesz?)

Bugyirózsaszín

(#2502) 2014. február 4., kedd

Reggel telefonálni akarok, mobilról, a sajátomról. Hosszú évek, talán több mint tíz éve van meg ez a SIM, feltöltő kártya, a NagyBugyiRózsaszín a szolgáltató. A híváslistából keresem a számot, benyomom: kis várakozás, majd lazán közli a géphang, hogy „Az adott telefonszámin előfizető nem kapcsolható.”

Hm, megváltozott volna a szám? Ez eléggé valószínűtlen! Elírtam volna? Kizárt, hiszen nem is írtam be semmit, listából választottam. Próbálom másik számmal, dettó.

Hurrá, köszönjük NagyRózsaszín! Net-en megnézem, fekete listán vagyok talán? A rémes színvilágú lap mintha csak azért lenne olyan, amilyen, hogy a lényeghez nehezebben lehessen eljutni. Azért csak sikerült, nos nem: semmi letiltás, a kvóta is elegendő kell legyen. Mi a fenét tegyek? Hívom a négyjegyűt, persze a mobilomról nem lehet, még azt sem. Vezetékesről igen. A hangmenü pontos megfelelője audiológiásan :) annak ami képi világban a WEB lap: édelgő középkorú női hang mindent elmond ami felesleges, de ami még rosszabb: a második szinten ahol a műszaki problémákat kezelné, olyan menüpontot is említ ami nincs is! Marad a kezelő választása. Na itt be kell írni telefonszámot, persze hogy mire sikerül a kezelőig eljutni elvész az az infó – ha megvolt valahol –, persze hogy a kezelő megkéri, mondjam meg a számot. Nem titok, a kezelő persze biztosra megy, a mondat felénél közli, sok ilyen bejelentés volt, a panasz ismert, a hiba központi, már dolgoznak rajta – felteszem a call centeresek kiképzésének alapvető eleme ezen mondatok minél többféleképpen való elmondatása. Azért csak utánanéz a számnak, kis csend – gondolom ez alatt itta meg a kávéját, beszélte meg a szomszéddal, milyen volt a buli a hétvégén, talán ki is ment pisilni – majd köszöni a türelmet (miért, ha nincs türelem, mi lenne más), aztán közli minden rendben van a telefonommal – ez jó hír, bár nem igaz. Öreg rozoga keveset tudó készülék de minek vitatkozzam, ő elégedett az én telefonommal, hurrá még egy jó hír – aztán közli megint, más szavakkal, hogy a hiba központi, hívjam őket nyolc után, akkor többet tudnak mondani.

El sem mondom, hogy nem hívom, nem érdekel mit mondanak, csak a hiba szűnne meg!

(Update: megszűnt, délre már rendben volt. Lehet, a többség észre sem vette... És ők a legnagyobb hazai szolgáltatók azt hiszem :()