Dorozs blogja 2.0

Személyes, napló...

Kulcsszavak
Feedek
Megosztás

Nevem: Senki

(#2906) 2017. március 31., péntek

Egy kollegina – műszaki elméletet tanít, félállásos – majd« másfél hétig hiányzott, helyettesítettük. Ennek a kiírása az én dolgom, minél előbbre vagyok ezzel időben annál problémamentesebb. A kolleginának pénteken nulladik első és második órája van, a diákok ezekkel az órákkal kezdenek, tehát egészen egyszerűen nem jönnek be…

… ha időben tudom őket értesíteni!

Tegnap bejött a kollegina, de (állítólag) haza lett engedve mert igen nagyon nem jól volt, és (állítólag) a mai napról is el lett engedve. Ezt csak délután három felé tudtam meg, azaz a mai napra ez a „nem jön be” opció ugrott!

Az első és második órára van H betűs kolléga (ki is írtam), a nulladikra azonban nincs, ez rám maradt. Nem baj: igaz, korábban kell induljak, de indultam korábban. Tekertem ahoyg tudtam, kapkodva átöltöztem és percekkel a becsengetés előtt – de: előtt! – már a teremben voltam.

Tök egyedül!

Gyerek ugyanis egy szem sem volt. Egészen egyszerűen nem jöttek be.

Remek érzés, hogy azt, ami a munkámhoz kellene, én tudom meg utoljára vagy mint most is, egészen egyszerűen meg sem tudom és árnyékra vetődhetek. Fogalmam sincs, mi legyen a következő lépés… Az biztos, hogy a diákkal veszekedni nem csak felesleges de helytelen is lenne. De akkor kivel? És főleg minek? Úgysem változik semmi…

Nevem: Senki.

Nem megyek iskolába

(#2855) 2016. március 1., kedd

Na nem én, hanem a diákok… Net-es médiában olvastam, miszerint a facebook-on szerveződött a csoport: szülők, akik egyfelől az oktatás mai állapotjával elégedetlenek másrészt az ugyanemiatt elégedetlen és ennek hangot is adó tanárok támogatására február 29-én nem engedik suliba a gyereket, a lehetséges három nap szülői igazolás egy napját erre áldozva. Ambivalens erről a véleményem, a segítő jó szándékot mindenek felett értékelve talán nem ez a legalkalmasabb módja a tiltakozásnak – de ezt végképp nem nekem kell eldöntenem. Megvolt a huszonkilencedike… Annyit tudok, hogy volt osztály akik pont annyi szülői kikérőt kértek (tőlem, lenyomtatni), mint az osztály létszáma. Volt, ahol kettő diák volt bent. És annyit, hogy a két kilencedikes osztály, akikkel tegnap órám volt, olyan fél létszámmal volt jelen. Továbbmenni így persze nem lehetett a tananyaggal, számonkérést csinálni sem volt értelme, hát gyakoroltunk, kihasználva, hogy mert kevesebben vannak, egy főre több tanári figyelem jut. Ez is haszon…

Szombat

(#2692) 2014. október 18., szombat

Nem valami informatív cikk cím, a keltezésben is ott van. Egyedivé az teszi, hogy „ledolgozós” szombat, a jövő héten huszonharmadika csütörtökre esik, ez mögé beékelődne egy munkanap a péntek aztán a hétvége... Na ezt a pénteket tették át mára. Ezt értem, van is benne ráció, az viszont tuti, hogy ez nem egész munkanap, ez nem teljes értékű munkanap! Tegnap már hallottam a titkárságon szülői telefont, a csemete nem jön ma mert családi ok... Ennyi... Csoda, hogy Andi, az osztályfőnök felháborodott...? Sajnos pedig ezzel nincs mit csinálni. Nekem ma suli, bár nálunk is rövidített órákkal, de mi legalább tanítunk – sok más iskola ilyen-olyan indokkal okkal és módon gyakorlatilag szünnappá tette a mait és attól tartok, hogy nálunk sem lesz valami nagy a jelenlét, 75...80%-os tanulói ottlét azt hiszem már jó eredménynek számít majd. Hát, ennyit a munkanap áthelyezésről...

Péntek, hétvége vagy valami hasonló

(#2308) 2013. január. 11., péntek

A tegnapi nap nem lett volna nagyon húzós, ha másként, ha a szokott módon alakul, de nem így lett... Kezdődött azzal, hogy H.J. valami házvásárlással kapcsolatos óracsere miatt, a hétfői óráját elcserélte velem a tegnapira azaz miután megvolt a két infó óra, még egy rajzot is celebrálhattam. (Szívből utálom ezeket a csereberés dolgokat, ha rajtam állna aki ott van tanítana, aki távol van azt helyettesítjük, tertium non datur – így meg mint most is, belefutok abba, hogy más hiányzása miatt kiírtam valakit aki H.J. informális helyettesítése kapcsán is érdekelt volt és persze egyszerre két helyen a kollegina nem lehet... Na mindegy, nem én döntöm el mi lehet, ami van ahhoz kell alkalmazkodni...) Szóval csütörtökön a harmadik is szakrajz volt. Amivel persze semmi baj, csak a hát vége felé, a szombati SzÁMALK-os foglalkozás árnyékában meg a félévzárás környékén nem feltétlenül ezzel akartam foglalkozni. De H.J.-nak kellett a segítség, nem lehetett neki nemet mondani.

Folytatódott azzal, hogy K.P. fia, Kornél lebetegedett és egész héten nincs, a tegnapi napra ebből nekem három óra helyettesítése jutott. (Hja, amikor D.É. Megtudta, mert Mónika telefonált neki, hogy neki is jut egy plusz, helyettesítendő óra a csütörtöki napra, a telefonban állítólag majd' pont olyan mogorva volt mint a diák ha megtudja, hogy lesz órája :( Jó hely az iskola, ahol a diák mogorva ha órája van és a tanár mogorva ha órája lehet :(:() Szóval órarend szerint három jutott nekem csütörtökön K.P. Helyettesítéséből. Két tizedikes csapattal az Excel alapjait kezdtük. Nem tudom, K.P. ennek örülni fog-e, ő akarta elkezdeni de mindegy. Ő a menü sorra vételével szokott nyitni, én azt nem szeretem mert mi a csudának: amit használ a srác, azt megismeri amit nem használ azt meg minek elsorolni a legelején? Úgysem tudja megjegyezni... Az időben első 10-es foglalkozáson egy összetett feladatot akartam megoldani lépésenként de aztán rá kellett jöjjek, hogy ez nem jó ötlet: egy program használtatását nem lehet bonyolult feladat részlépéseivel jól elkezdeni, egyszerű feladat kell ehhez. Így az időben második tizedikes csapattal már jóval lejjebb került a léc, egy sakktáblát csináltunk a táblázatkezelőben: ez teljesen alkalmas a sorok oszlopok formázásának a kezelésére, ha legközelebb lesz velük órám még a figurákat is feltesszük a táblára! Mindig sikerszám az, aminek van látszatja :)

A végén, hetedik órában egy 09E-s csapattal volt foglalkozás (a srácok előtte nagyon érdeklődtek hogy nem-e marad-e el-e :):) – NEM), valaha ez volt az az osztály aki sok infó órát kapott, akik okosak és szorgalmasabban is voltak az átlagnál tehát akikkel lehetett haladni. Mára ez a múlt, ők ezt a tárgyat már ötödiknek nem is választhatják érettségin, a csoport is más mint amilyen az így beiskolázott osztály csoportjai voltak pár éve... Velük nem mentem előre, egy három állományból álló HTML feladatot csináltattam meg, ezt magam kreáltam, Mindig ilyenkor veszem észre, hogy kell, kellett volna a sajtóhibákat kivenni a feladatból, de hát ez most sem történt meg a foglalkozás előtt... A feladatot persze összecsapták, a képek abszolút ösvénnyel kerülnek ki, összekeverik a fájl nevet a keretcímmel. Na ezt sulykolni kellene (talán ez fontosabb mint a menüelemek elnevezése).

Edina délelőtt egy igazgatói tájékoztatón volt, délután ennek kapcsán vezetőségi volt... Elég hosszan, mert sok minden elmondani, megbeszélni való volt. Hárman vagyunk egy ilyenen, rám a jegyzetelés marad, bele nem nagyon szoktam szólni. Nem is nagyon van miben, az új rendszerben az iskola simán végrehajtó szervvé válik. Azt nem tudom, hogy ez jó dolog-e, majd kiderül, az viszont biztos hogy ez ellen tenni nem lehet. Éppen tegnap láttam egy petíciót itt (http://www.peticiok.com/az_iskolak_helyzeterol) fogalmam sincs arról, hogy ezzel mi a csudára lehet menni... Úgy hiszem semmire (főleg ha a petíció majd' minden bekezdése tartalmaz olyasmit, amit pártatlanul és a realitások talaján maradva is lehet vitatni – bár ez magánvélemény, rövidebb és a legkevésbé vitatható dolgokat felemlegetve hatékonyabb lehetett volna, bár azt hiszem az is teljesen mindegy). Szóval nagyon sok a bizonytalanság, ez tegnap a vezetőségin is szóba került, a csuda tudja mi lesz. Feltehetően rengeteg zökkenővel, döcögősen és kuszán (bár ezt olvasva: http://index.hu/belfold/2013/01/08/hoffmann_sikertortenet_az_iskolak_allami_atvetele/ egészen jól érezheti magát az ember, hogy egy sikertörténet része), de csak mennek majd a napi dolgok, most például a félévzárás.

Sok idő elment a vezetőségivel, negyed hat is elmúlt, amikor nekiállhattam a maradék rajzfeladat kijavításának. Lehet, ez a módi sikeresebb lesz (hja, sikertörténet): a füzeteket nem hagyom hazavinni a diáknak, az egész órai munka így itt van velem, ezekre jegyet is kapnak. Kaphatnak... Ezt tudva komolyabban veszik az órát, meg azt, hogy aki lazsál az hátfőn a hetedik órában (akkor csak hat órájuk van) itt marad és különfoglalkozásként megcsinálja a rajzfeladatot! Ezek, meg az azonnali visszacsatolás – az óra végén végignézem azt, hogy ki mit csinált, mit és mivel rajzról van szó azt is, hogy milyen tiszta áttekinthető és tetszetős a munkája – talán fog rajtuk valamit.

A hiányzások lezárása már sorra sem került, eljöttem haza – azt majd ma, pénteken megcsinálom és azzal részemről: szaktanárként és ofőként meg is vagyok. Sajna a java csak ezután jön: elérni azt, hogy a kollégák is megcsinálják ezt a zárást! Na ebben is van persze kanyar – miért lenne minden egyszerű és sima... K.A.Á. egy vagy két hete hagyott itt minket, semmi sincs lezárva az osztályában, vagy ott ahol szaktantárgyat tanított – pedig állítólag azt mondta, hogy rendben hagyja a dolgait. Ezért tegnap írtam neki mail-t. Ma hajnalban olvastam a válaszát, ami röviden nem, hosszan meg egy elég rideg, merev elutasító hangvételű levél, még a Munka törvénykönyvét is hivatkozza. Aham... Persze már mindegy, ő másutt dolgozik, felesleges ez az egész, maximum arra érdemes eltenni a levelet, hogy ha az idő és a körülmények úgy hozzák, hogy ismét tanítani akar és netán nálunk (ez nem is olyan példa nélkül való), akkor az ember tudja majd, hogy mire számíthat. Szóval lesz aki helyett ezt a zárást is meg kell csinálni... Aztán ha mindez megvan, akkor majd összesíteni kell a statisztikát. Mindegy, legalább van mit csinálni...

Orsiról semmi hír... Nem örülök neki, hogy mai-t nem tud vagy akar írni, állítólag a munkahelye erősen billeg: nem mintha ő nem felelne meg de szóba került, hogy bezárják... (Anyja beszélt vele a hét elején telefonon, állítólag beszélt neki erről.) Szóval nem tudni, mi lesz a munkahelye jövője... Nincs nagyon oda érte, de ez biztos pont, vagy eddig legalábbis annak látszott... Hétfőn elég sebbel-lobbal ment vissza Sopronba, azóta nem beszéltem vele, írni írtam neki E-mai-t, de válasz nem volt (még :)), lehet tényleg a telefon marad amivel vele kommunikálni lehet...

Holnap szombat, egy HTML XML meg egy PhotoShop-os foglalkozás, az előbbire is össze kell szedjem magam, az utóbbi azonban még problémásabb... (Az „csak” technikai probléma hogy egy hete a foglalkozásra kijelölt termekben 0 nap volt már csak hátra a feltett PhotoShop CS5 trial [!] használatára, egy kolléga akinek restartolnia kellett, nem is tudott dolgozni azon a gépen – ha ezt mostanra nem oldják meg nem tudom mi a csuda lesz) Remélem, lesz ma délután, este meg éjszaka :( erőm meg időm felkészülni erre... És akkor még hol a félévi statisztika :(:( Ez van, ez az időszak mindig ilyen – az ezt követő meg az érettség adminisztrálás miatt lesz olyan, amilyen lesz, de legalább van! :)

SzÁMALK

(#2300) 2012. december 21 péntek, este

60317

Karácsonyfa a Gábor Dénes Főiskola aulájában, a naptári év utolsó munkanapja utolsó óráiban, 2012. december 22-én szombaton késő délután

Szombaton volt az ez évi (naptári évi) utolsó foglalkozásom a SzÁMALK-ban. Kettő is...

A korábbi témája nem problémás, legfeljebb az, miként milyen lépésekben dolgozom fel. HTML, XML a címe, a HTML nylev megismertetése és használtatása egyszerű, sima szöveg kezelését végző programmal (a Notepad++ program van fenn a gépeken, ezt használjuk). Szombaton egy táblázatos lapot is tartalmazó file-hármas elkészítése, a meta TAG-ek megismertetése volt az egyik újdonság, persze az alapelemek – HTML szerkezet, lap színeinek beállítása, címsorok és bekezdések és táblázat formázásának alapjai, valamint hivatkozások – mellett. A másik feladat egy egylapos feladat lett volna, megoldva táblázattal is és CSS-sek, DIV-ekkel is... Erre már nem maradt idő, a három tanóra erre az utóbbira már kevésnek bizonyultak. Az az igazság, hogy lehetett volna gyorsabban haladni, de a hallgatók többsége nem tudott volna lépést tartani. Nem tudom, mi lenne a megfelelő módszer ennek a két, ellentétes dolognak az egyszerre való megvalósítására: gyorsabb haladás és annak biztosítása, hogy mindenki lépést tudjon tartani.

Eztután vot egy három tanórás üres idő, átmentem ez idő alatt a suliba hogy a délutáni fogllakozásra készüljek. Az sokkal problémásabb, nekem legalábbis. Multimédi a címe, és a tematika szerint a nagyobb része Photoshop használatával képkezelés, egy kicsi mozgókép kezelés és hang kezelés. Az anyag legnagyobb része azonban képkezelés a Photoshop megismerése. Na ez nem egyszerű, főleg mert hog yilyet rutin szerűen nem csináltam és nem is tanítottam még. Persze megoldható, de sokkal-sokkal többet kell erre készülni mint akármi más foglalkozásra. A hallgatók – ezt ők mondták – értékelik és kérik is, hogy ne csak a feladatlapot kapják meg hanem a lépésről lépésre feladatleírást, tutor-t is. Éppen ezen a napon próbálkoztam azzal hogy csak a feladatot kapják meg de ezzel elégedetlenek voltak. Hja, más gond is volt, az eredeti terem nem volt használható: a foglalkozások vagy a GDF vagy a SzÁMALK szakközépiskola épületében vannak, hol itt hol ott. Ez a szombat délutáni a GDF épületben lett volna, az azonban délben bezárt, áttettek minket a SzÁMALK szakközépiskola épületébe – csak hogy ott nem volt szabad gépes terem. A csoportból összesen öten (!) jöttek el, a rendszergazda volt olyan szíves öt laptopot rendelkezésre bocsátani, ezzel megvoltunk, habár elég nyögvenyelősen indult a foglalkozás és voltak problémák, mivel CS 5-ösre készültem – ez a tematika alapja – a gépeken meg CS 6-os volt, ezen a szinten ez a különbség problémás... Mindegy, megvolt, szombaton délután ötre, amikorra teljesen besötétedett, nem csak a foglalkozásnak, de az ezen naptári évre ütemezett óráknak is vége lett...