Dorozs blogja 2.0

Személyes, napló...

Kulcsszavak
Feedek
Megosztás

Közlekedési Múzeum

(#2261) 2012. október 11., csütörtök, 04:09

Az osztályommal, ebben az évben már 10.E :) szerdán a Közlekedési Múzeumban voltunk. (Sajnos ebben az évben elég sok volt már eddig is a bajság az osztállyal: mindennek oka van hátha ilyen programokkal elég élménydús környezetet tud az iskola teremteni számukra és kissé lehiggadhatnak...)

Az osztályfőnöki órák szerda hetedikben vannak, nincs utána foglalkozás. Semmi akadálya ezen elvinnem őket – és előtte kettő héten az osztályfőnöki az igazolások kezeléséből állt, egyfajta tömbösítésként más nem is volt. Szerdán a magyaróra után indultunk. Jellemző, hogy pár srác egyből alkudozni kezdett, hogy mikor végzünk, mikor mehetnek haza meg ilyesmi. Ezt soha nem fogom megérteni: annak még csak van értelme, hogy nem szeretnek órán lenni, bár az iskolában igen, de hogy ilyen programokkal kapcsolatosan miért kell ezt csinálni, nem tudom. Z.D. az edzését emlegette, hogy amiatt nem tud menni, kértem hogy ha havi egy alkalommal megyünk és neki heti (!) négy edzése van, akkor csak össze lehet igazítani a kettőt! T.R. Viszont biztosra ment, felhívta anyját és elkérette vele magát! Hát... Nem tudok erre mit mondani, azon kívül, hogy ezeknek a legényeknek semmi sem jó?

Az 51-es villamossal mentünk a Hungáriáig onnan az 1-essel... Persze hogy útközben nem lehetett kibírniuk, azoknak akik dohányoznak (vagy azt szeretnék ha úgy tűnne, hogy dohányoznak) a rágyújtást, ezzel nehéz mit kezdeni pedig iskolai programokon elvileg akkor is tilos ha nem az iskolában tartjuk. Csak éppen ennek a szabálynak nem egyszerű érvényt szerezni.

Eggyel később szállt le a villamosról a társaság egyik része, persze az sem rossz mivel onnan is meg lehet a múzeumot közelíteni. A bejáratnál névsort olvastunk, mivel nem szerettem volna ha meglógnak: ez a program végül is az osztályfőnökik helyett volt, nem fakultatív, legyenek hát itt!

A múzeum bejáratánál csináltunk egy csoportképet aztán megvettem a jegyeket meg a fényképezésre az engedélyt, és megbeszéltem velük (inkább csak kihirdettem), hogy záráskor – az előzetessel ellentétben nem ötkor hanem szerdán valamiért négykor – a csomagok letételére biztosított, zárható szekrénynél találkozunk, egyébként ki-ki saját tempójában mehet megnézni azt, ami a legjobban tetszik. A csapat kisebbik felével az autós-motoros rész felé mentünk (itt csináltam az első képeket is), ami jó ötlet volt, mert valami előadás számára már akkor kezdték berendezni a termet, és mint az osztály másik fele, azok akik az ellenkező irányban kezdték és itt akarták folytatni elmondták, ide később már látogatókat nem is engedtek be.

Érdekes látnivaló a több évtizede még hétköznapi járművek: a faros Ikarusz busz, amiből nagyon sok közlekedett a Főváros környéki települések bejáróit szállítva, a Pannónia motorkerékpárok vagy az egészen rossz emlékezettel elhíresült ZISz luxus személyautók. A másik helységben vasúttörténeti kiállítást nézhettünk meg, illetve a még nyitva tartó Titanic emlékkiállítást vagy egy szinttel lejjebb azokat a régi villamosokat, a szó legszorosabb értelmében fapados, huzatos kocsikat, amik közül a most már 51-esnek nevezett, 30..35 éve még 30-asnak számozott járaton Iskolánk előtt a Mester utcán is jártak. Ha magam vagyok, tovább elbóklászom mert sok a nézni való, a srácok azonban képtelenek olyan fél másodpercnél tovább bármire is koncentrálni – kevés kivétellel ez mindenkire igaz. (Feltehetően minden iskolai probléma oka ez lehet...) Egy kisebb csoport szűk egy óra után elkérezkedett, elengedtem őket – bár akkor sem értem, ilyen programokkal mi a bajuk – a többiekkel pár perccel négy előtt a kijáratnál, a ruhatár-szekrénynél találkoztunk és engedtem őket el.

Egészében, minden (nem nagyon fontos) negatívum ellenére is jó program volt, legközelebb azt hiszem az elektrotechnikai múzeumot nézzük majd meg, hasonlóan szerda délutáni program gyanánt.

58333

Csoportkép a Közlekedési Múzeum előtt, balról jobbra: alsó sor: Sponga Dániel, Keresztes László (részben takarva), Wolf Dominik, Czibula Mátyás, Takács Imre, Radványi Dávid, Németh Bendegúz, Simó Szabolcs, Ligetvári Márk, Víg Roland. Felső sor: Szabó Dávid, Farkas László, Podámer Gergő, Bajnok Péter, Ruszó Erik (legfelül), Zátrok Dániel, Recskó Krisztián, Török István, Aranyos Balázs

58335

Egy 1999-es Auti TT Roadster előtt, balról jobbra: Török István, Recskó Krisztián, Podámer Gerg, Farkas László, Ruszó Erik és Wolf Dominik

58354

Egy lóvontatta vasút makettje. Balról jobbra: Ligetvári Márk, Sponga Dániel és Murin Sándor valamint a teremfelügyelő hölgy.

58357

Ők nem az enyéimek: a múzeumban találkoztunk egy egészen kicsikből álló csoporttal: egy hosszanti kötélhez oldalt jobbra és balra egy egy rödidebb kötéldarabkát szorongattak a kicsik... :)

58367

A hajózási kiállításon, balról jobbra: Radványi Gergő, Simó Szabolcs és Német Bendegúz.

58368

A pózolás nagymesterei, balról jobbra: Víg Roland, Czibula Mátyás, Filutás Viktor és Zátrok Dániel

58370

Egy korabeli megmunkálógép mellett mókázik, balról jobbra: Murin Sándor, Keresztes László és Csapó Bence

58378

A Farkas Bertalan -féle első (és mindeddig utolsó) magyar az űrben kiállításrész mellett, balról jobbra: Ligetvári Márk, Csapó Bence (részben takarva), Keresztes László, Murin Sándor és Sponga Dániel

58379

A Szent Jupat mellett, balról jobbra: Szabó Dávid, Keresztes László (lehajol), Murin Sándor, Csaó Bence (lehajol), Ligetvári Márk és Sponga Dániel

Szerda

(#2262) 012. október 11., csütörtök, 04:32

A szerdai is (írásbeli) vizsganap volt, de egyszerűbb: egyetlen dolgozatot kellett megírniuk, egy feladatlapot kellett kiosztani reggel nyolckor az autószerelőknek (a technikusoknak csak a keddi napon volt írásbelijük). A teremcseréket is, a felügyeletet is megcsináltam előző nap, ezzel sem volt gond a vizsga simán elindult és lement délelőtt...

Kedden volt határidős annak leadása, hogy milyen új osztályokat akarunk indítani, pontosabban hogy milyen belépő osztályaink lesznek (nem újak hiszen évről évre indítjuk ezeket). Változott a OKJ, de elég későn tették közzé, SzVK-t pl. nem találtunk hozzá. A közismeretis osztályokkal nem volt gond, de a szakmaisokkal igen, mivel a leadott táblázatban én minden szakmai osztályt az új OKJ-vel adtam le. Hát, ezt viszont új szakmaként kellett volna megjelölni (a szakma nem új, „csak” a száma – mindegy, a parancs az parancs.) Szerdán délelőtt még nagy lóhalálában ezt módosítani kellett.

Egy órám volt a kicsikkel. A baj az, hogy a hétfői óra a Degemben van ahol már alig van működő gép, a fél osztálynak is csak a fele tud dolgozni – igyekszem, hogy mindig más, de ez azért nem jó megoldás – így a szerdai órára, amikor mindenki a kettesben gép előtt van, meg kell azzal is küzdeni a tanár oldalról, hogy a hétfői munkát hogyan folytassa az, aki érdemben nem is tudott a gépen dolgozni hétfőn... A dolgot nehezíti, hogy a gyerekek nem szokták meg a lényegre törő kommunikációt! Nagyon trendi, amikor kijelenti, hogy nem igazán akar nála működni a rendszer – de mi a füttyentős fenét is jelent ez? Bejelentkezéskor a sokszoros tiltás, szájbarágás ellenére ékezetet használt az azonosítójában? Elfelejtette a jelszavát? A gépén nincs hálózat? Vagy nem megy a gépén a WEB lap szerkesztő? Mind olyan hiba ami miatt érdemben nem tud dolgozni, de egyik része a hibának ott helyben orvosolható a másik nem. Sok-sok idő ment el ilyenre, alig valamit tudtunk az órán haladni. Nem tudom mi lesz, ilyen tempóban sehova sem jutunk el ez még akkor sem jó, ha – sajnos – az informatikát kihalásra kárhoztatta a mostani oktatásirányítás (hiszen a csángó gyerekek is... Nem tudom ez igaz-e, ha igen akkor nagy a baj!) szóval egészen súlytalan tárgy lett, de ha már csináljuk akkor kellene valami eredménye legyen, kellene, hogy valamit megismerjenek és begyakoroljanak a srácok ami tananyag is, más is mint amit ismernek (a Facebook kezelése az megy!). Majd meglátjuk...

Az óra után kicsit a statisztikával tudtam foglalkozni – nem eleget – aztán Mónikának kellett segítség, a vizsga dokumentálásához egy agyonmakrózott, sok helyütt lezárt Excel alkalmazást használ (4V talán a neve, a NIVE vagy hogy a csudába hívják most) készítette és nem rossz – csak éppen nem mindenütt jó! Pl. a vizsgázó sorszámát valami olyan cellából veszi ahol a szám karakteresen van, emiatt a szám helyett hibaüzenet jelenik meg, na ezt kellett átírni... Aztán gyorsan kaja, éppen visszaértem, amikorra véget ért a hatodik óra és indulhattam az osztályommal a Közlekedési múzeumba.

Jó volt, bár a csapattal nem könnyű – erről egy külön cikkben bővebben...

Visszafelé már magam jöttem, a srácok egy része is a villamoson volt de persze nem kerestek... :) R.D. viszont feltűnt: egyfelől azért mert a lükéje egy szál pólóban jött el (a hatodik óráról elkértem, hazament a koleszbe hogy meg tudjon ebédelni: várni is kellett rá amikor indultunk) másfelől meg a saját szavai szerint fél hatig tanulószobán kell legyen és nagyon nem akart visszamenni. De hát mi a csudát kezdene itt egy siófoki ha van pár órája, de senki sem megy lógni vele? Ráadásul az ütődött el sem kérezkedett a koleszból... Az 51-es megállójáig vele mentem, el ne tekeregjen másfelé, ott írtam neki egy cetlit, nehogy most meg ezért fenyítsék meg (volt baja a koleszben, igaz nem ilyennel: engedély nélkül felkolbászolt a lányok emeletére :):):)) remélem minden rendben lesz. (Csütörtökön reggel kiderül.)

Visszamentem a sulisba, két helyettesítést még ki kellett írni – az egyikkel még lesz gond, mivel a kolléga fizetett szabit kért ami tanárként absztrakció [matektanár :)], de ezt majd csütörtökön kell rendezni. Az osztályommal is akadnak gondok, erre az a megoldás született, hogy tartsunk csak az itt dolgozó kollégáknak értekezletet. Ehhez kerestem időpontot, sajnos hetedik óra nincs, csak nyolcadik, ahhoz azonban van, akinek három tanórát is kell várnia. Mindegy, jobb megoldás nincs, cserébe nem most hanem egy hát múlva csütörtökön lesz. A legnehezebb azt lesz keresztülvinni, hogy: kötelező!

A hatos busszal jöttem haza, itthon még kicsit statisztika de kevesebb mint kéne – és a határidő erősen szorongat. Aztán leszedtem a gépről a képeket, aztán napzárta... :)