(#2884) 2016. június 1., szerda

Hétfőn elvittem a bringámat a szerelőhöz. Összejött pár hiba, egyik sem volt olyan, hogy használhatatlanná tette volna, gondoltam ezeket egyben megcsináltatom.

Egy hete elütött egy fafejű spiné: egy kocsikihajtóból jött. Szerintem túl gyorsan, szerinte meg én jöttem túl gyorsan. Mégis mit várt, hogy a gyalogosok szépen megállnak és a doktornő vagy ki a fene (egy kórház kijárata) majd úgy gurulhat ki, hogy nem kell a magasságos lábát levennie a gázról? A jobb oldali pedált kapta el, annál fogva lökött hanyatt. Mindennek van tanulsága, ennek is: a járda a legveszélyesebb hely. Hja és még az is, hogy a fejvédő ha nincs bekapcsolva akkor semmit de semmit sem ér... Ahogy hanyatt lökött az a hülye, az első ami lerepült a fejvédő volt! :( (OK, bekapcsolhattam volna de meleg volt…)

Nekem (és szerencsére a bringának) sem esett bajom, a kocsiról viszont leesett a rendszám (nem tudom hogyan ment haza a nő rendszám nélkül de ez már legyen az ő baja). Nekem nem lett bajom, a bringa pedál azonban elgörbült!

Hétfőn amikor elvittem a szerelőhöz, kértem ennek is az egyengetését. Megtették, most jó. Kértem a fékek javítását is, már nem nagyon fogtak, most az is jó, bár az első elég mélyen fog ami persze lehet, nem is baj: ha az első harapós, egykönnyen fejre áll az ember (magasan van a súlypont, bőven van a fékező erőnek billentő nyomatka az első kerék körül). Kértem sárvédőket is: amikor legutóbb felszereltettem, akkor a legolcsóbbat választottam, nem is az a baj hogy, lifegett, hogy műanyag, hanem hogy rövidke! Egy kóbor tócsa, és máris totál összesároztam – a hátizsákom! Most fém és most megfelelő méretű a sárvédő. A harmadik dolog a váltó volt, illetve a váltók. Na az nagyon tudnak hiányozni. Pár napja a hátsó kallantyúja is letörött, az első régóta beragadt. Most mint a kettő működik, és bár nem egyszerű, de így, ha az elsőn a legkisebb a hátsón meg a legnagyobb lánckereket használom, még az ürömi Kálvária dombon is sikerül felkapaszkodni. (OK, ez lehet, hogy nem akkora teljesítmény másnak, nekem igen!)

A negyedik egy hátsó csomagtartó lett volna. Azért volna, mert ezt kértem, de nem tették fel. Nem tudom miért. Nem rossz fickók akik ott dolgoznak, (remélem) nem átverősek: remélem csupán elfelejtették. Pedig olykor az is jól jön, most hogy rendes fém sárvédő van rajta lehetne ilyet is tenni rá. Kértem, nem tettek. Lehet, csak azért mert a sárvédő szerelésével állítólag rengeteg bajuk volt (sajnálom, de hát ezért ők szerelik és nem én), remélem csak elfelejtették. Azt nem tudom, hogy a számlából is kimaradt-e, restellem de eléggé el nem ítélhető módon ami előtt elhoztam a bringát, nem böngésztem át a számlát. Majd utánanézek, majd megkérdem, hogy felszámították és elfelejtették, vagy csak elfelejtették…? (Hja azt kifelejtettem, hogy állítólag a hátsó belsőből egy szép darab rozsdás drótdarabot is kioperáltak, ha az lett volna a rossz móka ha az valahol útközben szúrja ki végleg a gumit…)

Most jobb, ez a lényeg, és majdnem annyira lett jobb a bringa, amennyire szerettem volna…