(#2644) 2014. szeptember 5., péntek

Akad, ami úgy kell az embernek, mint üveges tótnak a hanyatt esés!

Nekem most pont ennyire és így a természettudományos kompetenciamérés. OK, elhiszem, hogy van értelme az ilyen méréseknek: nem megoldás, hogy az oktatás színvonala – most az okokra nem mutogatva, mentségeket nem keresve, csak sommásan megállapítva – süllyed a béka segge alá, nem megoldás ha egyszerűen csak szemet hunynak ez felett. Van annak értelme, ha rendszeres mérésekkel számszerűsítik is a nehezen számszerűsíthetőt... Van értelme, hogy kimondottan természettudományos tárgyak mentén mérnek. Az is értelmes dolog, ha a hamarosan általánossá tenni szándékozott mérést előtte kismintán, próba feladatsorokkal tesztelnek, belőnek. Az is rendjén való hogy amennyire csak lehet, ennek a módja olyan legyen, mint az igazi, a nagy mérésé.

A sok helyes dolognak azonban az az eredője, hogy – szívás van! „Megtiszteltetés”, hogy megint minket pécéztek ki! Tavasszal is volt ilyen, de ha jól emlékszem azzal nem volt még ennyi tennivaló sem. Most két osztállyal lesz mérés, a 09.A és a 11.A... Ahhoz hogy a mérés lemenjen, itt nekünk kell előkészíteni ezt-azt. Nem is keveset...

Határidős a dolog, szerdán csináltam meg, csütörtök délre kellett meglegyen. Két osztály, az adataik kellenek: név, születési idő és oktatási azonosító. A baj csak az, hogy momentán nincs semmi elektronikus nyilvántartó rendszerünk. Az F2 múltidő: valamikor kellett használni, aztán egy ideig lehetett, aztán lehetett volna ha fizetünk érte, most meg már úgy tűnik a gazdája, a FOK is megszűnik, ha jól sejtem a szerzői jogokat visszakapja a program eredeti gyártója – de ez már minket nem érint, az adatainkat megsemmisítették... Aztán jött a Magiszter, abba is belapátoltunk egy csomó adatot, aztán egészen egyszerűen lekapcsolták augusztus végén. Na az sem valami barátságos gesztus. A KIR-ből tudtam lekérdezni – a baj csak az, hogy ilyenkor még nincs évfolyamléptetés, a 11.A ami most az, az a tavalyi 10.A, de nem egy-az-egyben, hiszen volt bukás lefelé, volt bukás ide, és persze volt aki kilépett. Sokkal macerásabb a helyzet a 09.A osztállyal, annak a tagjai be sincsenek még sorolva.

Azt hittem két kattintás és megvan a dolog. Hát nem... Egy-egy Excel táblán kell leadni az osztály adatait. Azt viszont a KIR-ből kell leszedni, a 09.A osztályét egyenként, a nevek megadásával. A KIR visszaadta az oktatási azonosítóját, ebből egy másik Excel táblában listát kellett csinálni. Amikor összeállt az oktatási azonosító lista, azt bemásoltam a mérési azonosító generátorba, ez egy sokadik ablak, ott összeállt egy lista amit aztán ki kell importálni az megint egy Excel tábla. Ez nem csak bonyolultnak hangzik, de az is. A letöltött Excel tábla már majdnem a végeredmény. Vele párhuzamosan le kellett nyomtatni a címkéket is, amik majd a diákok feladatlapjára kerül, kinyomtatni és feldarabolni, a letöltött és neveket, mérési azonosítókat tartalmazó táblázatot átalakítani, hogy a neveket kitörölje az ember, valami kódnevet adni neki állománynévnek – és már készen is van!

A megfelelő Excel állomány elküldve, a címkék kinyomtatva. Ez valami EU-s projekt (a kapott útmutató – végül is korrekt és jó útmutató – tetején ott a Széchenyi terves logó)... Nem tudok szabadulni a gondolattól: ezért az, aki a mérést szervezi, lebonyolítja, kiértékeli és a jelentést majd elkészíti és közzéteszi, külön pénzt kap. És ezért cserébe a munka egy részét idelőcsölik nekünk, hogy dolgozzunk meg mi – az ő pénzükért! Ezt ráadásul a tanév legelején, amikor az, ami a mi dolgunk lenne, a tanév indítása és a vele kapcsolatos, a szokottnál is több adminisztráció (persze hogy az e-naplót is augusztus végén lövik ki alólunk és kell a semmiből felépíteni mihamarabb egy másikat) a legtöbb, szóval pont ilyenkor dolgozzunk az ő munkájukkal!

Ez szerintem nem korrekt.