Dorozs blogja 2.0

Személyes, napló...

Kulcsszavak
Feedek
Megosztás

Mazochista #3

(#2864) 2016. március 22., kedd

Na, tegnap megírták a legények a számpéldás dolit, aminek az előkészítésével annyi dolgom volt. Bosszant a hozzáállásuk. Az egy dolog, hogy a képleteket nem tudják fejből, ezt talán mire élesben kell, megtanulják. A lustaság azonban nem múlik el. A nemtörődömség a „beleszarok az egészbe” hozzáállás, az nem múlik el. Nem mindenki, de elkeserítő, hogy legalább az osztály kétharmada még csak nem is töri magát! A téma ismerős, hetek óta ezt csináljuk. A példa is, pontosan ezt csináltuk meg (más számadatokkal). Kitétettem a telefonjaikat óra előtt, szerencsére van még tantárgy melynek óráján ez a bevett gyakorlat ez tehát ment különösebb zúgolódás nélkül. (Csak zárójelben: mind okosteló, nem lehetett egyik-másik olcsó, na ehhez képest olyan flegmán vágják az asztalhoz, hogy csak néztem. Nem sajnálja…?) Számológépe viszont alig felének volt a csapatból. Még nem javítottam ki, de ahogy dolgoztak, alig láttam teljes, annak tűnő megoldást. Végtelenül elkeserítő, hogy sokan hozzá sem nyúltak a papírhoz, mivel névre szóló volt még a nevüket sem kellett felírni, a képletre nem emlékszenek, számológépük nincs, hát bele sem kezdtek! Fogalmam sincs, mihez kezdjek velük, azt hiszem az hogy ezeket a dolgozatokat (is) elteszem, csekélyke elégtétel számomra…

Sportnap, 2014

(#2561) 2014. április 16., szerda

Április 16-án került sor ebben a tanévben a suliban a sportnapra. Volt már korábban is, volt később is – most elég mogorva időjárásnak ígérkezett, sőt pár percre még az eső is szemerkélt, de végül is nem kergetett minket haza az időjárás. Nagyjából olyan volt mint az előző években. Talán csak a tanuló lelkesedés kevesebb évről évre (lehet, őszre át kellene tenni akkor még a nyári szünet lendületéből több a diákban és akkor még talán a végzősök sem a tételek magolását tartják a legfontosabbnak [fontos az de miért az utolsó pillanatban?]), illetve ebben az évben, hála az ott strázsáló két kollégának, a gumifüstölős idétlen autóversenyzés maradt el (de hát pandúrkodás nélkül ez nem megy)? Alább néhány kép... Természetesen a legtöbben a saját osztályom, bár ők semmi versenyszámban rajthoz állni nem voltak hajlandóak. Hja, és lustaságból meg nem rendeznek versenyt...

64292

Reggeli eligazítás...
Balról jobbra: Tóth Károly (testnevelés; részben takarva), Lippai József (szakmai gyakorlat, alapgyakorlat; háttal), Krizbai György (testnevelés), Kasuba György (szakmai elmélet és gyakorlat, autóvillamosságtan; részben takarva), Juhász Gábor (szakmai gyakorlat, autóvillamosságtan; háttérben), Márton Péter (testnevelés), dr. Hegedás Andrea (könyvtár), Zsilka István (oktatástechnikus, részben takarva), Halász Gábor (szakmai elméleti alaptárgyak; takarva), Szuhánszky István (elektronika, elektoretechnika; háttal)

64295

Eligazítás a srácoknak, indul a nap...

64300

Négyen az osztályomból, a cikk írásakor 11.E osztályból.
Balról jobbra: Wolf Dominik, Dinnyés Bence, Török István és Farkas László

64303

Szkander

64309

Ez is egy (jellemző) csoportkép a cikk írásakor 11.E osztályról, az enyémekről:
Balról jobbra: Czibula Mátyás, Keresztes László (részben takarva), Zátrok Dániel, Wolf Dominik (takarva), Sponga Dániel, Dinnyés Bence (részben takarva), Török István, Farkas László, Aranyos Balázs (takarva), Takács Imre (részben takarva), Bajnok Péter (háttal)

64325

Ők is ez a csapat, a cikk írásakor 11.E
Balról jobbra: Simó Szabolcs, Farkas László és Dinnyés Bence

64337

A jelenlevők egy nagy részének sajnos csupán ennyi a sportnap...

64341

Kötélhúzás

64341

Az eredményhirdetés egy része: Rácz Alex (ebben a tenévben végzős, 13.E osztályos) átveszi talán harmadszor a Fáy Legerősebb Embere címet...

Elektrotechnika

(#2548) 2014. március 26., szerda

Tegnap rendeztem össze az óravázlatokat, majdnem minden megvan. Alig volt ősszel pár óra ahova csak hevenyészettebb skiccet csináltam, az eddigi több mint nyolcvan óra anyaga szépen sorban mind megvan. A kapott tanmenetet is szépen sikerül követni, legalábbis ami az az óravázlatokat illeti. Az órai anyag vonatkozásában is – kétségeim inkább afelől vannak, hogy mennyi lett ebből tudás a diákok fejében... Most, az év vége közeledtével egy nagyon nehéz témához értünk, a többség annyira lusta (vagy buta, nem mindig tudom eldönteni – nem hiszem, inkább csak mérhetetlenül lusták), hogy esélytelen a teljes elsajátításra. Azt nem tudom, mennyire kell nekik, hiszen egy autószerelő akit csak az olajos alkatrész mosogatására meg műhely söprésre alkalmaznak, nem biztos hogy otthonosan kell hogy mozogjon az egy- és háromfázisú váltakozó áramok körében, vagy hogy magabiztosan számolja ki egy RLC kör önfrekvenciáját...

OK, ez a tananyag, még inkább OK az, hogy ez érdekes, habár ez utóbbival kapcsolatban kezdem azt hinni, UFO vagyok, hiszen hiába hogy engem érdekel, rajtam kívül senkit (a diákokat végképp nem). Szóval nem tudom, hogy valami alárendelt munkakörben kell-e ilyet tudni de nem is kell ezt nekem eldönteni. Ez a tananyag, ezt kell tudni. (Észmunkához mindenképpen!) Elegendő csak annyi, hogy reménytelen vagy sem, megharcoljak azzal hogy aki akarja megérthesse (és aki nem akarja annak se legyen sok esélye nem megérteni.) Meg lehet, hiszen sok évtizede nekem is sikerült... :)