Dorozs blogja 2.0

Személyes, napló...

Kulcsszavak
Feedek
Megosztás

OTP Fáy alapítvány

(#2332) 2013. február 14. csütörtök

Az órarend megváltoztatása – egy kollegina tartósan beteg, a magyaros óráit mások vették át időlegesen de ehhez kicsit rendezgetni kellett az órarendet – miatt csütörtökre az enyéimekkel három óra is lett... Ma egy sem: mára kaptunk időpontot az OTP Fáy Alapítvány által működtetett „O. K. Középiskolások Országos Pénzügyi és Gazdasági Oktatóközpontjá”-tól valami tréningre... A diákjaimat két csoportra kellett osztani, ezt kérték előre... Meg is tettem, kihasználva hogy ha ezt órán tesszük, látom – és látják ők is – ki kivel van, ki kit választ és kit nem! A csapat egy részével negyed kilenckor a suliból indultam, a másik része azt mondta, inkább oda jön. Velem 10 fő jött, ott 8 várt – hát ez messze, még a hiányzókat beszámítva sem a teljes osztály!

Az Alapítvány nagyon jó helyen van, a Benczúr utcában, az Andrássy úttól nem messze és a Hősök terétől is csak pár kisföldalatti megálló. Elit környék. Az épület előtt összeállítottam a csapatot egy fényképre, és igen jól tettem: az Alapítvány épületében már tilos volt a fotózás!

60811

Az osztályom azon része akik nem késték el a reggel kilenc órára megbeszélt találkozót. Balról jobbra: Szabó Dávid, Keresztes László, Tóth Richárd (mögötte szinte teljes takarásban Murin Sándor), Csapó Bence, Zátrok Dávid, Farkas László, Bajnok Péter, Czibula Mátyás (részben takarva), Simó Szabolcs, Takács Imre, Podámer Gergő, Török István (részben takarva), Aranyos Balázs, Wolf Dominik, Sponga Dániel, Németh Bendegúz és Radványi Dávid

A névsorolvasásnál derült ki hogy négyen még úton vannak, ők vagy negyedóra késéssel értek ide. Dr. Ács Katalin az oktatóközpont vezetője – vele egyszer találkoztam, amikor a régi igazgatóm engem küldött el, egy vagy kát nappal a tavaszi szünet előtt a Budai Középiskolába egy, a TISzK-ünk igazgatóit érintő megbeszélésre. Ott én voltam a legalacsonyabb rangú, a többi iskolákat azok igazgatói képviselték, a vendéglátó iskolát éppen ő, mivel akkortájt még annak az intézménynek volt a vezetője – szóval Ács Kati meg is jegyezte nem egyszer hogy pontosan érkeztünk így pontosan tudnak kezdeni. Persze, a csapat egy része pontos volt, négyen meg állítólag azért késtek mert a Blahán szóváltásba keveredtek valakikkel... Na mindegy...

Az osztályt két csoportra osztották, na ennek a felosztásnak köze nem volt ahhoz, amit én leadtam! Akkor meg minek kérték? Mindegy, ez is... A hely egy régi villaépület, belülről gyönyörűen felújítva, praktikus, új és nemolcsó a belső kialakítás. A köszöntő szavak után két, olyan 25 és 30 közötti fiatal nő, a két csoport trénere névsort olvasott és elvitte a srácokat. Mint kiderült, ennyi volt a dolgom: aláírni papírokat (ezek ahhoz kellettek, hogy az Alapítvány el tudjon számolni a tevékenységére megpályázott és megnyert pénzekkel), aztán kicsit elcseverésztünk Ács Katival. Nem hiszem, hogy rám lett volna kíváncsi vany tényleg érdekelte volna, mi van a TISzK-ek, milyen az állami kézbe vételt követően a mindennapi tevékenység – ezt vagy tudja nélkülem is vagy egyáltalán nem érdekli. Kölcsönös, alapvetően udvarias érdeklődés után elköszöntem és visszamentem a suliba.

A tréningről nem tudtam meg sokat, talán majd a következő héten, amikor a srácaimmal beszélek....

Közlekedési Múzeum

(#2261) 2012. október 11., csütörtök, 04:09

Az osztályommal, ebben az évben már 10.E :) szerdán a Közlekedési Múzeumban voltunk. (Sajnos ebben az évben elég sok volt már eddig is a bajság az osztállyal: mindennek oka van hátha ilyen programokkal elég élménydús környezetet tud az iskola teremteni számukra és kissé lehiggadhatnak...)

Az osztályfőnöki órák szerda hetedikben vannak, nincs utána foglalkozás. Semmi akadálya ezen elvinnem őket – és előtte kettő héten az osztályfőnöki az igazolások kezeléséből állt, egyfajta tömbösítésként más nem is volt. Szerdán a magyaróra után indultunk. Jellemző, hogy pár srác egyből alkudozni kezdett, hogy mikor végzünk, mikor mehetnek haza meg ilyesmi. Ezt soha nem fogom megérteni: annak még csak van értelme, hogy nem szeretnek órán lenni, bár az iskolában igen, de hogy ilyen programokkal kapcsolatosan miért kell ezt csinálni, nem tudom. Z.D. az edzését emlegette, hogy amiatt nem tud menni, kértem hogy ha havi egy alkalommal megyünk és neki heti (!) négy edzése van, akkor csak össze lehet igazítani a kettőt! T.R. Viszont biztosra ment, felhívta anyját és elkérette vele magát! Hát... Nem tudok erre mit mondani, azon kívül, hogy ezeknek a legényeknek semmi sem jó?

Az 51-es villamossal mentünk a Hungáriáig onnan az 1-essel... Persze hogy útközben nem lehetett kibírniuk, azoknak akik dohányoznak (vagy azt szeretnék ha úgy tűnne, hogy dohányoznak) a rágyújtást, ezzel nehéz mit kezdeni pedig iskolai programokon elvileg akkor is tilos ha nem az iskolában tartjuk. Csak éppen ennek a szabálynak nem egyszerű érvényt szerezni.

Eggyel később szállt le a villamosról a társaság egyik része, persze az sem rossz mivel onnan is meg lehet a múzeumot közelíteni. A bejáratnál névsort olvastunk, mivel nem szerettem volna ha meglógnak: ez a program végül is az osztályfőnökik helyett volt, nem fakultatív, legyenek hát itt!

A múzeum bejáratánál csináltunk egy csoportképet aztán megvettem a jegyeket meg a fényképezésre az engedélyt, és megbeszéltem velük (inkább csak kihirdettem), hogy záráskor – az előzetessel ellentétben nem ötkor hanem szerdán valamiért négykor – a csomagok letételére biztosított, zárható szekrénynél találkozunk, egyébként ki-ki saját tempójában mehet megnézni azt, ami a legjobban tetszik. A csapat kisebbik felével az autós-motoros rész felé mentünk (itt csináltam az első képeket is), ami jó ötlet volt, mert valami előadás számára már akkor kezdték berendezni a termet, és mint az osztály másik fele, azok akik az ellenkező irányban kezdték és itt akarták folytatni elmondták, ide később már látogatókat nem is engedtek be.

Érdekes látnivaló a több évtizede még hétköznapi járművek: a faros Ikarusz busz, amiből nagyon sok közlekedett a Főváros környéki települések bejáróit szállítva, a Pannónia motorkerékpárok vagy az egészen rossz emlékezettel elhíresült ZISz luxus személyautók. A másik helységben vasúttörténeti kiállítást nézhettünk meg, illetve a még nyitva tartó Titanic emlékkiállítást vagy egy szinttel lejjebb azokat a régi villamosokat, a szó legszorosabb értelmében fapados, huzatos kocsikat, amik közül a most már 51-esnek nevezett, 30..35 éve még 30-asnak számozott járaton Iskolánk előtt a Mester utcán is jártak. Ha magam vagyok, tovább elbóklászom mert sok a nézni való, a srácok azonban képtelenek olyan fél másodpercnél tovább bármire is koncentrálni – kevés kivétellel ez mindenkire igaz. (Feltehetően minden iskolai probléma oka ez lehet...) Egy kisebb csoport szűk egy óra után elkérezkedett, elengedtem őket – bár akkor sem értem, ilyen programokkal mi a bajuk – a többiekkel pár perccel négy előtt a kijáratnál, a ruhatár-szekrénynél találkoztunk és engedtem őket el.

Egészében, minden (nem nagyon fontos) negatívum ellenére is jó program volt, legközelebb azt hiszem az elektrotechnikai múzeumot nézzük majd meg, hasonlóan szerda délutáni program gyanánt.

58333

Csoportkép a Közlekedési Múzeum előtt, balról jobbra: alsó sor: Sponga Dániel, Keresztes László (részben takarva), Wolf Dominik, Czibula Mátyás, Takács Imre, Radványi Dávid, Németh Bendegúz, Simó Szabolcs, Ligetvári Márk, Víg Roland. Felső sor: Szabó Dávid, Farkas László, Podámer Gergő, Bajnok Péter, Ruszó Erik (legfelül), Zátrok Dániel, Recskó Krisztián, Török István, Aranyos Balázs

58335

Egy 1999-es Auti TT Roadster előtt, balról jobbra: Török István, Recskó Krisztián, Podámer Gerg, Farkas László, Ruszó Erik és Wolf Dominik

58354

Egy lóvontatta vasút makettje. Balról jobbra: Ligetvári Márk, Sponga Dániel és Murin Sándor valamint a teremfelügyelő hölgy.

58357

Ők nem az enyéimek: a múzeumban találkoztunk egy egészen kicsikből álló csoporttal: egy hosszanti kötélhez oldalt jobbra és balra egy egy rödidebb kötéldarabkát szorongattak a kicsik... :)

58367

A hajózási kiállításon, balról jobbra: Radványi Gergő, Simó Szabolcs és Német Bendegúz.

58368

A pózolás nagymesterei, balról jobbra: Víg Roland, Czibula Mátyás, Filutás Viktor és Zátrok Dániel

58370

Egy korabeli megmunkálógép mellett mókázik, balról jobbra: Murin Sándor, Keresztes László és Csapó Bence

58378

A Farkas Bertalan -féle első (és mindeddig utolsó) magyar az űrben kiállításrész mellett, balról jobbra: Ligetvári Márk, Csapó Bence (részben takarva), Keresztes László, Murin Sándor és Sponga Dániel

58379

A Szent Jupat mellett, balról jobbra: Szabó Dávid, Keresztes László (lehajol), Murin Sándor, Csaó Bence (lehajol), Ligetvári Márk és Sponga Dániel