Dorozs blogja 2.0

Személyes, napló...

Kulcsszavak
Feedek
Megosztás

atNaplo

(#2810) 2015. december 2., szerda

2810--atNaplo

Érdekes, hogy nincs jogosultságon visszalépni a főmenübe...

Korábban dicséretesen stabil volt. Ettől a tanévtől, ha jól értem akkor már nem a TwinNet üzemelteti azt, amit mi használunk, a felhő alapú változatot hanem az Eductio Kht. Mondjuk ettől ingyenes (tavaly még TwinNet adta egy évre ingyen). Sajnos az idei üzem már eddig sem zökkenőmentes. Tegnap például elég hosszú időre, hétfőn délutántól kedden reggelig egyszerűen elérhetetlen volt. 503-as hiba, valami gateway time-out – nem tudom mi az értelme, még kevésbé azt, hogy mi az oka de azt hiszem nem is kell ezt nekem tudnom. Nincs ingyenebéd: a tavalyelőtti ingyenesség a szó jó értelmében vett marketing volt (és ezek szerint bevált, mert a Neptun gazdája megvette ezt a programot az Educatio-n keresztül meg az EMMI ingyenessé tette de feltehetően ők is azaz közvetve mindannyian fizettünk érte), szóval nincs ingyenebéd, de egy ilyen program kapcsán elvárható lenne a 100%-os rendelkezésre állás. Hát, ez nincs meg… OK, a felületet átszabták, betettek új funkciókat (azt hiszem, bár pl. a közösségi szolgálat csak feljegyzés, nem számol), egyes funkciókat máshova tettek (minek?), és átnevezték Neptunosra… Az ügyfélszolgálat személytelenül válaszol (ez kissé zavar, bár nem fontos dolog), a válaszok korrektek de olykor semmit sem érnek mivel a felhasználói kézikönyv egyes részei. Az már csak érdekes apróság, hogy ma reggel, miután a redmenta kapcsán kiküldtem az üzenetet a teljes évfolyamnak, mind a négy kilencedik minden tanulójának (dicséretesen egyszerűen lehetett, ez a program erénye), egy szépen megkomponált üzenet jelezte, hogy visszalépni a főmenübe nincs jogosultságom! Ismét be kellett jelentkezni... OK, momentán erről tudom miért - még a TwinNet-esek mondták el, hogy hajnali négy tájt fut le a biztonsági mentést végző szkript, feltehetően ez okozza. Kíváncsi vagyok, ha megkérdem az Educatio-soktól ők mit felelnek rá? (Tényleg… meg is próbálom!) Update: megkérdeztem, a szokott időben – egy-két nap – meg is érkezett a válasz és bár nem helyes, de korrektnek kell mondanom. Arra a feleletet adó nem gondolt, hogy az időpontnak van jelentősége... Bezzeg Susuk Judit kérdésére, mikor fogják számszerűen is kezelni, összesíteni a közösségi szolgálat adatait, csak sokadjára tudta kinyögni az ügyfélszolgálat, hogy: majd...

Neptunosodunk

(#2800) 2015. november 20., péntek

2800--neptunosodunk-1

Az új nyitóképernyő

2800--neptunosodunk-2

Ez fogad a nyitóképernyő mögött… Megvan minden (kicsit több is), bár átrendezték...

Ez is eljött. Korábban pletykaként, majd sajtó hírként hallottam azt, hogy a középiskolákban (a közoktatásban?) egységes e-napló program bevezetése a cél. Ez korábban is volt, ilyen a Magiszter-rel korábban is volt. Nem ez az első egységesítési kísérlet. Mondjuk van abban ráció, hogy egy programot használjunk; ennek a közoktatás sokszínűsége mond ellent (habár mondjuk szövegszerkesztésre sem olyan sokféle programot alkalmazuni). Szóval hír az már korábban is volt az egységesítésre, a Neptunk "hírbehozása" azonban sokakban félelmet keltett. Akik nem olyan rettentően régen jártak egyetemre (mint én), azok nagyon sok rosz tapasztalatról számoltak be a Neptun kapcsán. Ez erősen aggódossá tette az embert. A hír nyomán persze hogy azt is gondolhatta az ember, hogy hasonlóan elbénázott bevezetés várható, amikor is a sok-sok részérdek még azelőtt szétcincálja az egységes eljárásrendet, a bevezetés módját mikéntjét, mielőtt azt megfogalmaznák.

Ma reggel az Office365-be regisztráláshoz a saját oktatási azonosítómra volt szükség, ezt legegyszerűbb (és leglustább) módon copy/paste-tel az @Napló nyilvántartásából szedhetem. Itt jött a meglepi, már nem @Napló hanem NEPTUN-@Napló! A felület megváltozott, a funkciók nem lettek szegényebbek (apróságokban mintha több is lenne), és ami a legeslegfontosabb (el ne kiabáljam, nem próbáltam végig mindent), de adatvesztésnek nyoma sincs. Ez nagyon jó hír – a Magiszter alapjában azért lett hamvába halt főnix, mivel az F2-ből (akkor nálunk az volt) az istennek sem lehetett az adatátvitelt megoldani. Szavak voltak, tettek nem, szándék meg feltehetően éppen ellentett. Itt nem az a helyzet, bár nem csoda: ha a hírek igazak, a Neptun jogtulajdonosa bevásárolta magát az @Napló programba, kerítésen belül pedig a váltás ha akarják, zökkenőmentesen megoldható. (Az persze egy más kérdés, hogy mondjuk a MozzaNapló vagy az F2 illetve esetleg a MaYoR használói, ha kell váltaniuk, azt miként tehetik meg, ez azonban most minket szerencsére nem érint!)

Neptunosodunk… Egyelőre nekünk nem lehet okunk panaszra...