Dorozs blogja 2.0

Személyes, napló...

Kulcsszavak
Feedek
Megosztás

Magiszter

(#2575) 2014. május 14., szerda

Tegnap jutottam el oda, hogy ezt a fonalat is ismét fel kell venni. Azt hiszem... Egy biztos, valami IAR és valami elektronikus napló kell: amíg működött az F2 elektronikus naplója, a szülők legalább fele szerette, használta. (A másik fele azt hiszem semmi ilyesmit nem használna, akármi is lenne az.)

Az F2-ért pénzt kérnek, ezt a fenntartó, mert már nem az aki az F2-t létrehozta és üzemelteti, nem finanszírozza, ez érthető. Az már kevésbé, sőt az kimondottan cinikusnak tűnik, hogy a a mostani fenntartó javasolta, mondjuk alapítványi pénzből fizessük a nem Magiszter IAR költségeit. A Magiszter nem ingyenes, azt a költségvetés megvette: pont amikor minden máson fogcsikorgatva spórolnak és spórolni kell, pont ilyenkor lehetsége iyen pazarlás? Mindegy: eszünk ágában sincs az alapítványba is vészesen apadó forrásokat erre áldozni. Marad tehát a Magiszter. Ha marad... Érdekes, hogy pont annak a Taninform-nak (vagy az ahhoz kapcsolható cégnek) kell az IAR továbbfejlesztésével kapcsolatban tanulmányt készíteni akit a Magiszter, a most (versennyek, de azt hiszem inkább anélkül) helyzetbe hozott Magiszter kiszorított a piacról. A fene érti ezt... A sajtó cikkeit erről végigolvasom, de meg kell mondjam, nem mindig tudom követni, ki mindenki tulajdonos, résztulajdonos, vagy csak stróman abban a cégben ami birtokolja azt a céget ami... Szóval a fene tudja, ki kivel van – és szinte biztosan ezen kuszaságoknak pont ez a célja, hogy el lehessen a fürkész tekintetek elől rejteni a lényeget. Azt a lényeget, amiről a haverom roppant találóan szokta volt megállapítani, ha két korsó sör között szóba kerül ilyesmi, hogy: „Korrupció az, amiből minket kihagynak!”.

Visszatérve arra, ahonnan elindultam: megint csak fel kell vegyem ezt a fonalat, mert ha más nem lesz, Magiszter kell legyen ősztől és kell legyen és teljes elánnal kell hogy legyen. Ezt azonban elő kell készíteni. Most például azzal, hogy létrehozzam a következő tanévet, a tanterveket, az óraterveket, az osztályokat, esetleg a leendő kilencedikeseket már ezen osztályokba elhelyezve, aktualizáljam a tanári névsort, azt hogy ki mit taníthat, azt hogy a jelenlegi – sajnos és majdnem biztosan messze nem végleges – tantárgyfelosztás szerint ki kinek mit taníthat. Ezzel sok a munka, nincs ezzel baj, szeretem csinálni és kell is ahhoz, hogy szeptember elején legyen működőképes IAR és e-napló. Csakhogy baj van... A leírás szemérmesen hallgat arról, miként kell új tanévet nyitni. Az F2-ben azt hiszem ez világos volt, bár annak a programnak a kézreállhatósága (ha van ilyen fogalom egy programmal kapcsolatban) szerintem erősen kritikus, de hát persze meg lehet szokni mondjuk jobbkormányozást is (a világ nagy részén van ilyen), ezt is meg lehetett szokni. A Magiszter-ben, a leírásban is, a programban is csak homályos utalások vannak arra, miként is kell ilyet csinálni, inkább csak a veszélyei kapcsán kerül közvetve említésre.

Tegnap elvacakoltam vele egy sort, semmi... Persze, mint minden sikertelen próbálkozásnak, ennek is az lett a vége, hogy írtam hibajegyet (lehet, ez nem is hiba csak én nem látok a szememtől), majd válaszolnak rá remélem. Nem azt amit elsőre a közösségi szolgálatra, hogy nincs benne, vagy azt amit ugyanerre másodjára hogy már benne van és remélem nem azt amit harmadjára, miszerint fel lehet vinni, de semmi áttekintés, semmi összegzés nem lehetséges.

Szóval lehet, hogy világszínvonalú IAR-t kaptunk, de hogy csikorog, nyikorog az tuti – és kész rémálom lesz, ha bedolgozunk bele mindenféléket szeptemberre, és majd akkor derül ki hogy: váltani kell, ismét, megint csak gázlón kell lovat váltani...

Második nap

(#2233) 2012. szeptember 5., szerda, 04:09

Szokás szerint korán kezdődött, fél hát tájt. Petra helyettesítésével bíbelődtem el: kitettem az aznapit és utánanéztem, beírták-e a naplóba a kollégák az előző napit (nem :().

Ha ez marad, az órarend változtatása után is ilyen marad, akkor a keddi napokon a páratlan sorszámúak lesznek az óráim: egy, három és öt... Az első és a harmadik a sajátjaimakkal, a régi gépteremben azaz semmi fergeteges újdonság nincs. Az is megszokott, ismert (sajnos), hogy az angolosok markánsan jobbak. Első feladatnak WEB lap készítést választottam, ez az előző tanév végi közismereti érettségi ilyen jellegű feladata. Az angolosok közül sokan egészen jól haladtak vele. Hanem a németesek... Egészen jelentős energiákat fordítanak arra hogy hangot adjanak annak, hogy erre ők nem emlékeznek, ezt ők nem tudják megcsinálni és ami talán a legbosszantóbb: számtalan olyan dolgot kérdeznek meg, ami a feladatlapon világosan le van írva...

Az órák között a legfontosabb feladat az órarend finomítása. Van pár markáns kérés, ezek bedolgozása komolyabb fejtörés: két műszakis kolléga nem délután hanem reggel akarja megtartani a gyakorlatát. Ez mondjuk OK, bár egy másik kolléganő óráját át kell rendezzem és a lyukas órái száma megnövekszik (nem lehet az esetek többségében javítani anélkül, hogy másén ne rontson az ember). Egy másik műszakis kolléga hamarabb akar végezni, hogy más munkát is tudjon délutánonként végezni, mutatta is hova tegyem át az órát – a saját órarendjén, ám az osztály számára azok az órák foglaltak! Nagyon kemény dió, hogy most derült ki, egy kollegina szabad hétfőt akar – hát ez eléggé megijesztett, ezt ne tudom hogyan fogom abszolválni, tudom-e teljesíteni. Egy másik kolléga a kettő (!) egyetemi tanulmányai miatt akar egészen konkrét és sajnos szűk idősávban bentlenni csupán a suliban... Ezekhez képest egészen akceptálható, hogy más kolleginák szóvá tették a heti négy-öt órájuk eloszlása nem egyenletes, na ez legalább olyan észrevétel ami a gyerek érdekét szolgálja habár baromi nehéz lesz a cserebere... Ezekhez képest semmi apróság, hogy termek cseréjét kérték és folyamatosan kérik, ezek az órarend finomhangolásai...

Megvolt az első óra a kicsikkel is, egy kilencedikes osztály egyik felét kaptam meg. Az első benyomásom az hogy nagyhangúak, szertelenek és nem egyszerűen fegyelmezhetőek. Ez a második napon kissé aggasztó, mi lesz később...? (Remélem, amikor feladattal tudom lefoglalni őket, az sokat javít majd ezen) Az első alkalommal komoly munka sajnos még nem volt: a bejelentkezéssel foglalkoztunk de már a jelszó beállításáig sem jutottunk el. Ma, szerdán lesz velük megint órám (nulladik, messze nem ideális!), és sajna nem a számtech teremben hanem a nyelvlaborban, hát majd meglátom miként boldogulok velük...

Délután elkezdtem írni a helyettesítési naplót, ezévben ez is a dolgom. Fogalmam sincs mi az értelme, miért kell egy klasszikus, árgus táblázatba átvezetni a helyettesítéseket, egy sor egy tétel (óra), ráadásul kevesebb infó kerül oda mint kerülhetne (nincs meg hogy melyik csoportnak, nincs meg hogy milyen módon helyettesített a kolléga, nincs meg hogy ha szakszerű volt akkor milyen tárgy) de végül is mindegy: ha feladat akkor feladat.

A nap végén derült ki ami a következő napok legnagyobb fejfájása lesz: alig kezdődött el a tanév, egy kolléga máris távozik. Most nem részletezem ki vagy mi, mert erősen kérte, ne híreszteljük – gyávaságnak tartom ezt tőle, ha itthagyni minket ilyenkor elég bátor volt, ugyan már miért ragaszkodik ehhez a hülye konspiráláshoz – de hát azt (sem) én döntöm el, hogy a kérését miszerint ne híreszteljük, megtartjuk. Megtartjuk, a részletek egyelőre nem publikusak... Komoly feladat lesz megoldani, hogy az óráit megtartsa valaki: esetleg a mieink, bár az sok szempontból nem jó megoldás és inkább valaki, akit felveszünk. Ez viszont nagyon-nagyon bajos :(

Hazafelé jövet hívtam Orsit telefonon, aranyos volt, és ahogyan a szavaiból kivettem, egészen jól elvan! Nem tudom, mi alakul majd ebből, nagyon messze van most ahol van és ez nem jó. Viszont azt hiszem egészen jó helyen, Attila az egyik legszimpatikusabb eddig – bár egy-két esetet leszámítva (amik szerencsére nem bizonyultak komolynak), igazán szavam nem lehet ami a választását illeti. Majd meglátjuk... Orsit mondjuk azt hiszem egyhamar nem habár most (megint! :)) a hétvégét ígérte hogy jön. Majd meglátjuk – mondtam neki, hogy ez eléd-megyek, elhozlak-a-pályaudvarról opció él, ő meg éljen vele! :):)

Már este, idehaza a leveleimet olvasva szembesültem, hogy a „szörnyecskék” – Eta illette ezzel a szerintem aranyos jelzővel az előző osztályombélieket – sajnos maradtak a formájuknál: egyik diáktársukra erősen rászálltak, vegzálják meglehetősen visszatetsző módon. Azaz szerdán (ma) kutakodással nyomozással kikérdezéssel és az osztályfőnökin (az is ma lesz az utolsó órában) kemény fegyelmezéssel kell töltsem az időt. Igen nagyon nem szeretem dolog ez, de sajnos ezesetben nem kikerülhető!