(#2543) 2014. március 24., hétfő

Szombaton kezdődött egy órasorozatom, másodéveseknek tartom, a címe körülbelül: „Esettanulmány weboldal fejlesztésére”. A tematikát csak sokadik kérésre kaptam meg, ami az alakját illeti látszik, hogy nem ugyanolyan mint a korábbiak. Ebből arra következtetek, hogy a tárgy alakulóban van. Pedig a másodévesek – ha a SzÁMALK, illetve és pontosabban most már egy ideje: SzÁMALK-Szalézi – szakközépiskola is felmenő rendszerben vezeti be az uj OKJ-t, szóval a másodévesek még a régi OKJ szerint tanulnak, tehát ilyen óraszerkezet volt már korábban is, sokszor...

Többször kértem, végül csak megkaptam annak a leírását hogy ebben a tárgyban mit is kell tanítani. Meglepő volt: alapvetően és szinte kizárólag csak gyakorlat (új anyag nem is hangzik el), HTML, CSS, DHTML (ez azt hiszem JavaScript akar lenni), PHP és SQL. Teljesen korrekt, a valóságot modellezi. A hallgatók nagyon nemsoká' vizsgáznak, ilyesmi lesz a vizsgán is, egy okkal több hogy aggódtam nagyon, mi is kerüljön feldolgozásra – a tematikától vártam a segítséget.

Hát, kaptam is meg nem is...

A leírás korrekt. Gyakorlat a 10 blokk (egy blokk másfél óra), két fős csoportokat kell alkotni és mindenki más feladatot választ, ennek a kidolgozása az órasorozat tartalma, majd az utolsó alkalommal beadják ami elkészült és egy prezentációt használva be is mutatják a teljes feladatból alaposabban kidolgozott részt – mert kell ilyen is.

Ez eddig rendben is lenne. Szombaton reggel megkeresett egy ott tanító kolléga – Zsolt jelezte, hogy keresni fog – aki elmondta, nem jó az ami a tematikában le van írva, nem így kellene. Több legyen (egyáltalán: legyen!) a feldolgozandókban részletes előírás mentén elvégzendő feladat, a kolléga konkrétan az érettségi feladatokra utalt, ami kissé mókás, hiszen itt szakmai informatikát tanítunk, és ebből az irányból bizony gyakorta le szokás nézni a közismereti informatikát... Szóval legyen részletes leírás mentén konkrétan megvalósítandó feladatrész is, ne csak ilyen mintakövetéses... OK, úgy lesz ahogy akarják ezzel semmi baj, nekem nincs kifogásom sem ez sem az ellen, de azért nem lenne rossz pontosan tudni, most akkor mi is legyen, mi az aminek az elvégeztetésével a hallgatók a sikeres vizsgára fel lesznek készítve? Megkerestem ezzel kapcsolatban levélben azt a kollégát, aki a hasonló tanulókőrt, pont erre a tantárgyra tanítsa, mert jó lenne ha egységesülnénk, majd meglátjuk mi lesz. (Jó lett volna korábban, nem az órasorozat megkezdésekor, de hát ez van...)