(#2717) 2014. november 29., szombat

Nagyon jó szolgálatot tesz, nem is tudom eddig hogyan tudtam meglenni nélküle. Úgy tudok a városban közlekedni, hogy nem kell BKV jegy, nem érdekel ha nem jár metró, villamos vagy ha dugó, útlezárás van valahol: ezzel akárhol el tudok menni. Persze kicsit kellemetlen ha esik, kicsit kihívás (nem kicsit!), amikor fagypont körül van, és biztosan az lesz hóesésben, fagyban-jégben, de ezt még nem próbáltam. Jó hogy nem kell jegy, de persze nincs ingyenebéd: egy pár külső és belső kellett amikor a hosszú csipkerózsika álmából felébresztettem, ahogyan kellett egy kulcsos zár is és két küllő-prizma valamint az első fékekhez gumi fékpofa, egyszer pedig defekt miatt kellett még egy belső és egyszer ki kellett tisztíttatni a kontrát, mert fogott állandóan. Sajnos megint ilyesmi következik: tegnap este a Lajos utca magasságában eltörött az egyik hátsó rugó a nyereg alatt. Nem vagyok túlsúlyos és bár a Budai és a Pesti járdák, úttest-szélek tényleg kritikán aluliak, tehát tényleg rendesen zötykölődhetett, de milyen már, hogy egy egy-másfél milliméteres, állítólag rugóacélból készített spirálrugó egészen egyszerűen: eltörik! Pedig nem használtam sokat! Feltehetően drága ukrán elvtársaink semmirevaló acélból csinálták, ócska anyagból, hogy még ennyit sem bírt ki. Most tehát itt a következő megoldandó probléma: javítani kell. De hogyan? Az egész nyereg kicserélése lenne a legegyszerűbb, de ez drága (gondolom), és a mostani amúgy elég jó, kényelmes nyerget eszem ágában sincs egy korszerű vacak kényelmetlen műanyagra cserélni. Jó megoldás lenne, a legjobb, ha a rugót magát lehetne kicserélni, de nem hiszem, hogy csak rugót kapok (a szerelés felteszem nem nagy feladat, magam megcsinálom). Így vagy úgy, munka lesz vele és pénzbe is fog kerülni – még szerencse, hogy bár inog, kényelmetlen így, de nem használhatatlan Lev Nyikolajevics...